Снимка: архив, БГНЕС
fallback

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат, пише Automedia.bg.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. - Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

91

Анонимен

преди 1 месец

Точно тези които не минават прегледите сега е защото на новият внос са им изтърбушили катализаторите за някой лев отгоре.

90

СалмонЕЛКА

преди 1 месец

Санкциите срещу "недемократичните производители", предозирането с електрички,мизерните заплати в най-бедната и разграбена колония БългЕрия,нуждата на ЕСССР да изхвърля някъде *** си и после да налагат измислени екоклиматични глоби и такси,за да пълнят джоба на Урсулю и Урсулю-подобните,неутолимата алчност на джамбазите,пр0дажните политYтки и дYпедати и дълбоко заспалия и търпелив до безкрай български народ... Това са само част от причините,но пък е малко неполиткоретно нек'си,налЕ :)

89

Анонимен

преди 1 месец

Мен не ме касае, карам си ЕВ безплатно и нито ми пука какво е бензиностанция нито сервиз. Нямам и време за тия "класики". Който иска да купева на старо....

fallback