Снимка: БГНЕС
fallback

Един от най-големите пазари на нови автомобили в Европа - този в Германия, отчита значителен спад (40%) на продажбите на електрифицираните автомобили, които могат да се зареждат от мрежата.

По информации на портала insideevs.com регистрациите на нови леки коли в Германия през ноември са 245 701, което е спад от 5,7% спрямо предходната година. Въпреки това за 11 месеца на 2023 г. се отчита ръст на продажбите с 11,4%, като общият брой на продадени нови автомобили е 2 602 726, съобщава AutoMedia.bg.

Спадът в сегмента на хибридите (PHEV) се дължи на намаляването на държавните стимули за електрически превозни средства (BEV), което се отрази негативно на продажбите. Общите регистрации на нови зареждащи се електрически превозни средства през ноември е 63 066, което е спад от 39% на годишна база и представлява 25,7% от общия брой (спад от 39,4% спрямо предходната година).

От началото на годината в Германия са регистрирани повече от 627 000 нови електрифицирани (зареждащи се) леки автомобили, което представлява около 24% от общия брой. Броят на изцяло електрическите превозни средства се е увеличил с 28% на годишна база до 469 565 единици. Броят на PHEV обаче е намалял с 46% - до 157 830 единици.

Вижте кои са най-продаваните марки през ноември тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Анонимен

преди 4 месеца

"Само до преди двайсетина години, ако някой твърдеше какво ще могат смартфоните щяха да го обявят за луд." - Прекаляваш малко, ама карай ...

41

Xxx

преди 4 месеца

Кефи ме как всички чакат само някоя подобна новина, да си излеят злобата. Хората, които ги купуват не ги интересува твърде какво ще се случи с колата след 10 години. До тогава ще са сменили поне още две нови. Светът върви напред, а вие слушайте доцент Сарийски и чакайте катастрофи и кризи цял живот. Умният човек не се страхува, защото знае, че всичко е временно, както и той самия.

40

AutoGeek

преди 5 месеца

Вчера гледах един репортаж - В Канада на един му искат 65К за смяна на батерията на Hyundai Ioniq 5 от представителство, а цената на автомобила, като нов е 55К. Причината била, че ударил протектора на батерията в камък на пътя и това налагало смяна на цялата батерия. Застрахователя завел щетата, като пълен брак на автомобила, въпреки, че имало само една драскотина, а застрахованото лице получило утежнение на застраховката с 50% отгоре за следващите 10г. Ходи си вземи после електромобил и карай.

fallback