fallback

Голяма част от автомобилните трикове, прилагани от шофьорите, са измислени преди много време, като някои от тях са актуални и до ден-днешен. Автомобилната индустрия обаче не стои на място - машините стават все по-съвършени, а агрегатите им - все по-сложни. И това, което е работило на старите коли, най-вероятно няма да има същия ефект при новите.

Една от тези хитрости е промиването на бензинов двигател с дизелово гориво. За свойствата на дизела се носят легенди, като се твърди, че той може да отмие и почисти най-сериозното замърсяване по повърхността на двигателя. Този метод е използван често при старите руски коли, например, като някои от по-старите шофьори са убедени, че ще свърши работа и при по-нови автомобили.

Да, факт е, че дизелът се използва с такава цел и сега. Той е евтино средство за разтваряне и почистване на силно замърсяване, но може да се използва само, когато двигателят е разглобен. А това означава повърхността му да бъде чистена на ръка. Какво обаче ще се случи, ако сипем малко дизелово гориво в бензинов двигател?

Резултатът може да бъде доста неприятен за собствениците на автомобили, които са се решили на подобен експеримент. Плаката, утайката и другите замърсители могат да започнат да се лющят на големи парчета, които да запушат маслените канали. В този случай се стига до маслен глад с всички, произтичащи от него последствия.

Гумените и пластмасовите детайли от системата за смазване също ще понесат сериозен удар и просто ще се развалят. Появява се риск от задиране на цилиндрите и повреди на облицовката на пръстените на буталата.

Промиването с дизелово гориво е противопоказно особено за силно износените двигатели. Неговият нисък вискозитет ще провокира директен контакт между триещи се метални повърхности, което в крайна сметка води само до един резултат - повреда.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

До стар шофер

преди 3 години

Първата ми кола беше Моску осмак. Тоя номер дето го обясняваш, съм го правил, но само с нафта, имах приятел, който е работил в автозавода Комсомолец в Москва и беше спец по москалите. Та наливаш нафта колкото е обема на маслото, 3 л., и обикаляш полека квартала. И то още докато колата е новичка, за тия времена 5-6 г., да не се трупа нагар. Със същата цел ме научиха в бензина А 86 да наливам литър кореселин на дълъг път, или спирт. Политика и електрика-не, но само ГЕРБ. ))

12

Анонимен

преди 3 години

ГЛЕДАХ КЛАСАЦИЯТА НА НАЙ СКЪПИЯ БЕНЗИН В СВЕТА ЗА 2020 ГОД. БЛАГОДАРЕНИЕ НА ЖИПКАТА СМЕ САМО НА 5 МЯСТО АМА В СВЕТА НЕ В ЕВРОПА. САМО ГЕРП УРА.

11

Ф.С.В.

преди 3 години

Когато не смениш 20 000 километра маслото (зависи кое) и стане като туткал - и после искаш смяна на масло- най добре е да се промие с дизел -така поне малко ще излезе от лагерите - То е смола бе брачеди)) Дизела има функция и като смазване до определен момент! Не е проблем да се завърти двигателя за 1-2 минути колкото да се промие от смолата!

fallback