В края на миналия век и дори в началото на на този автомобилите бяха много здрави и служеха дълго време на собствениците си. Дебелият метал по каросерията ръждавееше бавно, но нещата се промениха много бързо. Сега изглежда, че производителите икономисват от материалите, което е факт, но има и други причини за случващото се.
Основната от тях е, че в онези времена автомобилите се проектираха спрямо едни технически изисквания за скорост и безопасност. С годините тези правила се променяха много пъти, а технологиите се усъвършенстваха. Затова и при съвременните коли металът по каросерията може да бъде изправен дори с пръсти. При старите това нямаше как да са случи. За съжаление, тази тенденция ще продължи, категорични са експертите, които обясняват защо се стигна дотук.
Защита на пешеходците
Едно от най-важите изисквания, на което трябва да отговаря новият автомобил, е безопасност. При това, той трябва да защитава не само хората в салона, но и тези навън. При сблъсък с пешеходец металът на капака се огъва и предпазва ударения човек от по-сериозни наранявания. Същото се отнася и за пластмасовите брони, които се пръскат и нанасят само охлузвания, но не и сериозни счупвания на кости. Това няма как да се каже за старите брони, които буквално раздробяваха костите на ударения от автомобил човек.
Повече пластмасови детайли
В старите автомобили ги нямаше много стоманени и пластмасови крепежни елементи, които се огъват и чупят дори при леко съприкосновение с бордюр или натрупана купчина със замръзнал сняг. Освен това, много по-малко са и различните скрити кухини в каросерията, в които сега се натрупват кал и вода. Съответно, това води до бърза поява на ръжда.
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 3 годиниДо Анонимен 5По тая логика едно време като са били вечни, би трябвало всички да са фалирали. Това така ли е?Пълен смехххЕдна нова кола е достатъчно качествена, сигурността й е на топ ниво. Карам вече 3та такава, до към 150к, всичко си е ок, нататък не ме интересува. Не случайно новите поради използваните материали, предимно алуминий са почти неръждясващи, за разлика от разпадащите се барутарници отпреди 2000та. А материалите вътре?Все още не съм видял напукано табло като на здравата 124ка
11
факт
преди 3 годиниреното е 50% пластвмаса ама цената му е като за от злато!
10
Do 9
преди 3 годиниЗа вулкана нз ама за колите с тия неговите пътища...( Пътя за кпп лесово между елхово и ямбол 2014го правиха целия наново и сега пак ще го правят)