Снимка: Pixabay
fallback

Ако попитате механиците в обикновените автомобилни сервизи „Каква кола да си вземете?“, вероятно те ще ви посъветват тя да бъде произведена преди 2010 година. Причината е проста – това беше годината преди световната криза и автомобилите производители не са пестили от качество на компонентите, пишат от Automedia.

Впоследствие ресурсът на редица основни компоненти беше намален, като това, най-вероятно, се дължи на съкращаване на производствените разходи. Например, на 1,6-литровите двигатели на Peugeot-BMW, са поставени пластмасови, а не стоманени помпи за охлаждане, които ще изкарат много по-малко.

Има и други подобни примери, които показват, защо автомобили на възраст под 10 години все по-често от ремонти. Съответно, те струват пари на собственика и той се замисля дали не е по-изгодно, вместо да влага тези средства в ремонтиране, да си купи нов автомобил. Там обаче има друга пречка – този автомобил е на доста по-висока цена.

Вероятно, именно поради тези причини търсенето на резервни части и сервизни услуги през 2020 година е нараснало значително. Статистиката на веригата от сервизи Avito Auto показва, че през миналата година потреблението на резервни части е нараснало с 24,9%, а броят на ремонтите е скочил с цели 73%. В резултат на това броят на офертите за резерви части нараства с 16,1%, а за сервизи – с 28,9%.

На първо място сред осъществените ремонти са тези на двигателя, следвани от електрическите системи и каросерията. Търсенето на отделни елементи от каросерията е скочило с 64,3%, а на детайли от спирачната система с 52,4%. При частите от двигателя увеличението е с 51%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

47

А дали е така кой да

преди 3 години

От една страна звучи правдоподобно, но от друга за 2020-та година продажбите на нови автомобили (според региона) са паднали с 20-30% , което ще рече че по-стария автопарк е по-поддаващ се на аварии и ремонти.СЪЩО ТАКА заради по-ниските доходи много хора спестяват от дребен ремонт и след това си докарат на главата по-сериозен проблем.

46

Г.Георгиев

преди 3 години

До СъветЕ ту хубу че не каза че е на 1 год и само консуматив си сменял :)

45

Панов

преди 3 години

Цитираният двигател 1.6 бензин "Принс" е мъртвороден, както 2.7 хди, както 2.2 дци, и купища немски двигатели. В мобиле е пълно с коли с посочените двигатели, и всичко е моторшаден. Истинските двигатели са вече кът, но все още ги има на сравнително нови иначе френски коли. Не са малко, но определено 250000 са абсолютно нищо за тях. Кола от среден клас нагоре с по-малко от 2 литра двигател, просто трябва да бъде подминавана/продавана без жал, както и такава без хидравлично окачване.

fallback