Трудно би се развил пазарът на електромобили у нас, ако няма субсидии при покупката. В София, както и в някои други големи градове има безплатно паркиране на синя и зелена зона. Това е единственото предимство, че столицата няма данъци. темата коментира Храбрин Иванчев, член на Изпълнителния борд на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС), в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

Иванчев изтъкна, че за 3 години от три зарядни в София, някои и неработещи тогава, вече има 180 в цялата страна. Експертът каза, че в Румъния има 10 000 евро хибридите пък растат до 56.

Според Иванчев това, че няма един отчетен електромобил, се дължи на техническа пречка.

"Има темп на нарастване - освен 200 нови коли, се внесоха и около 800 употребявани. Автомобилният пазар в България е на употребяваните автомобили", каза експертът.

У нас има около 100 автомобила Tesla. Според Иванчев най- търсените модели са Hyundai Kona, BMW i3, Nissan Leaf.

По въпроса дали е възможно да привлечем завод на Tesla експертът смята, че в момент, в който компанията е пред стартиране на проекта в Германия и е трудно да се предположи, че ще мислят за друга потенциална възможност.

"Ние сме малки, ние нямаме и зарядни, но това е проблем на цяла Източна Европа", допълни Иванчев.  

"Технологиите в електрически автомобили се променят с темп, който никой не е очаквал. С новите технологии при батериите се намалява въглеродният отпечатък", добави експертът.

По думите на Иванчев технологичното предимство е абсолютното конкурентно предимство.

Специалистът допълни, че повечето компании имат или хибриди, или електрически коли.

Цялото интервю можете да гледате във видеото ТУК
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase