снимка: Ройтерс

 Низходящият тренд в автомобилния бизнес остави дълбоки белези в отчетите на много производители. Десет от най-големите 16 автомобилни компании в света отчетоха спадове на печалбите си през второто тримесечие.

Като цяло, въпреки че браншът все още отчита по-високи приходи от продажби, на фона на огромните разходи работи с най-ниски печалби от почти десет години насам, става ясно от нов анализ на консултантската компания Ernst & Young (EY).

Взети заедно, оперативните печалби на производителите са намалели с 18 процента, а глобалните продажби на нови автомобили се свиват с пет процента. Само четири от 16-те производители, включително BMW, са продали повече автомобили през второто тримесечие, отколкото преди година.

„Глобалната автомобилна индустрия е в криза по отношение на продажбите и печалбата, която в момента все още се обуславя основно от икономическите условия“, казва експертът на EY Константин Гал. Свиващите се пазари означат по думите му по-голям натиск върху цените и падащи маржове – на фона на големите инвестиции в автономните автомобили и електромобилността. За да се овладеят идващите предизвикателства, включително чрез по-строгите ограничения на емисиите, ще се стигне до по-нататъшно задълбочено сътрудничество и партньорства между самите компании, казва Гал.

Но истинските предизвикателства все още са пред индустрията, пояснява Гал. „В следващите години картите ще бъдат размесвани. По-строгите ограничения на емисиите и повишаването на вложенията в електромобилността причиняват безпрецедентни катаклизми - не всички компании ще се справят с тази задача. Разработката и въвеждането на пазарите на двигателите с ниска консумация на гориво, на новите електрически автомобили и новите услуги за мобилност ще изискват огромни инвестиции през следващите години", пояснява той.

Продължението на анализа четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase