Снимка: Булфото, архив
fallback

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Oще по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

153

Ей 163

преди 5 години

Като си в лада-та и нямаю еърбек ако ще и титаниева да е все тая.Глупаво е да се мисли че една кола като са и стоманени вратите и броните е по-здрава.Здравината е в скелето зад ламарината, гредите във вратите и тавана и т.н.Другата простотия - карам джип и ми е сугурно - ами карай като ***, пък после тира дето те влачи ще те пита дали си "сигурен".

152

до 161

преди 5 години

Пораженията по Ладата беше един счупен фар и леко огъната броня!Дори и престижните марки днес се произвеждат с ниско качество в заводи със съмнителна репутация!Някой от новите коли наистина се произвеждат не от стомана,а от стари вестници!Електрониката е друга болна тема.В компютрите ни процесорът се прави или от Intel или от АМD.Автомобилната електроника е дело на знайни и незнайни производители и качеството е отвратително!

151

до 161

преди 5 години

Повечето катастрофи стават заради висока скорост и от неопитност като катсттрофиралите коли са нови.Който е отделял с мъка пари за кола с която да си върши работа той си я пази.А на който са му паднали даром,въобще и не мисли да я пази-сяда пийнал и след безумно каране понякога катастрофира,а понякога и не оцелява!На такива случаи съм се нагледал вече 30 години!А и нова не значи здрава.Имаше случай Лада 40 годишна бе ударила Мерцедес на 1 година и беше огънато всичко до задните седалки!

fallback