Снимка: AutoMedia.bg

Повечето автомобилни производители в САЩ записват сериозен спад на продажбите на стандартни леки коли през месец юли. При някои от тях резултатите успяха да изненадат дори експертите, които не очакваха подобно отстъпление, съобщава Autonews.

Най-сериозен е спадът при марките, принадлежащи на концерна General Motors. През юли те са продали с 15% по-малко, докато анализаторите от Edmunds прогнозираха 10,8%, а експертите от Kelley Blue Book - 9,1%. На свой ред Ford е реализирал със 7,5 по-малко коли, като прогнозите на двете агенции за анализ беше 5,0 и 6,2% съответно.

Забележимо отстъпление записват и превозните средства, произвеждани от Fiat Chrysler. При тях снижението е с 10,5% (очакван спад от 7,0 и 6,9%). За Nissan резултатът също е по-нисък - с 3,2% при предвидени от Edmunds 1% и от Kelley Blue Book 2,6%.

Анализаторите са на мнение, че намаляването на продажбите се дължи на "фазата на корекции", която пазарът преживява след пиковите нива от 2015-2016 г. Този период се определя и като "смяна на предпочитанията" от страна на клиентите, които се ориентират все по-често към кросоувъри вместо към стандартни седани.

Важен фактор е и нарастващата популярност на електромобилите в САЩ. За периода юли 2016 - юли 2017 г. техните продажби са се увеличили с цели 45%, като лидер на този пазар си остава Tesla Motors.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase