Снимки: ZR
fallback

Индийският производител Tata Motors започва сондажи на пазара в Европа, като ще предложи два субкомпактни модела. Това са седанът Tigor и кросоувърът Nexon, които бяха представени на автосалона в Женева.

Те ще трябва да се конкурират с представящите се отлично на Стария континент автомобили на Dacia.

Любопитното е, че и двата модела, показани в Женева, бяха с поставен отдясно волан. Tigor и Nexon все още не се продават в Индия, като това трябва да стане до края на годината. Дължината и на двата автомобила е 4 метра, тъй като това намалява данъците на вътрешния пазар.

Технически Tigor е идентичен с показания през миналата година хечбек Tiago. Седанът разполага с обем на багажника от 420 литра, като ще се предлага с избор от два 3-цилиндрови двигателя. Бензиновият е 1,2-литров с 85 к.с., а дизеловият – 1,05-литров със 70 к.с. Скоростната кутия е 5-степенна механнична, а като опция се предлага и роботизирана. Цената на модела стартира от 380 000 рупии (около 5250 евро).

Засега не е извество колко ще струва кросоувърът Nexon, но той ще е по-скъп от Tigor. Неговият салон е по-съвременен от този на седана, като прави впечатление големият дисплей на мултимедийната система, поставен на централната консола. Под капака е поставен 1,5-литров турбодизел с 4 цилиндъра, развиващ 110 к.с. Другият вариант е с 1,2-литров бензинов мотор, чиято мощност не е известна.

За кросоувъра също са достъпни 2 скоростни кутии – 6-степенна механична или роботизирана със същия брой предавки. Освен това Nexon разполага и с няколко режима на работа, в това число и всъдеходен. Клирънсът на автомобила е 200 мм. От Tata Motors не разкриват кога точно ще се появят техните автомобили на европейските пазари, но признават, че това ще стане във възможно най-кратки срокове.

Още снимки на моделите на Tata вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Помпей

преди 7 години

Три цилиндров двигател, че и правен в Индия.Тигъра с правописна грешка не е за мен.Сглобката на Микра, Лейндвойвър и изобщо колите от тази държава не е на превъзходно ниво без значение от технологичното равнище на разработчиците им. Определено съм консервативен и залагам повече на европейската Дачия. Смятам я за по качественна сглобка от турското Клио, например.

10

Ландю Роврев

преди 7 години

До ЯзеРоувър и Лендроувър са отдавна две различни марки и ЛендРоувър е собственост на Тата.А Тата правят доста надеждни джипки,доста са дървени,но са по-добре от уазката и нивата!

9

Анонимен

преди 7 години

Тата между другото са собственици на Джагуар / Ланд Роувър, тъй че технологично са на нивото на европейските производители

fallback