Снимка: Reuters, архив
fallback

Volkswagen е направил няколко версии на софтуера за манипулиране на тестовете за дизелови емисии, което предполага вероятна комплексна измама от германския автомобилопроизводител. Това съобщиха трима информирани източници, цитирани от Ройтерс.

Oще по темата

През седемгодишния период на манипулиране, за което Volkswagen вече си призна, компанията е променяла нелегалния си софтуер за четири вида двигатели, твърдят източниците, сред които има мениджър от групата и американски официален представител, близък до разследването.

Говорители на Volkswagen в Европа и САЩ не пожелаха да коментират дали са били разработени множество манипулиращи устройства, изтъквайки продължаващите разследвания от компанията и от властите в двата региона.

На въпрос за броя на хората, които може да са знаели за измамите, говорител в централата на компания във Волфсбург отговори следното: "Работим активно, за да проучим кой какво и кога е знаел, но е твърде рано да се каже".

Някои експерти и анализатори от бранша са на мнение, че няколко версии на манипулиращото устройство повдигат вероятността за замесени редица служители. Според тях софтуерните техници са се нуждаели от редовно финансиране и сведение за двигателните програми.

Миналия месец Volkswagen призна, че около 11 милиона автомобила по света са оборудвани със софтуер, чрез който се занижават реално отделяните вредни газове при проверки на дизеловите коли. В този брой влизат 5 милиона леки автомобила Volkswagen, 2,1 милиона от марката Audi и 1,2 милиона с емблемата на Skoda.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Анонимен

преди 8 години

Нали се сещаш,че да правиш безплатна сервизна акция на 10 годишни коли не го правят много производители, въпреки дефектите по колите им. Тойота поправи проблемите, плати си и глобите заради забавянето си. Еърбеците Таката са доставчик на доста марки и всички имаха проблеми, което не ги оправдава ,че не са тествали тези части преди да ги монтират в автомобилите си. А проблемът при Фолксваген е,че искат да се обявят за производители на някакъв уникален чист дизел,а лъжат целия свят с умисъл.

18

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен Не си напълно прав.Йерархичната консервативна система на Тойота за реакция при такива кризи се оказа неефективна и забавяща вземането на решение за изтеглянето на милиони коли с проблема с ускоренията.Доклад на НАСА доказа,че софтуерен проблем няма. Проблемите се обявиха,че са 2-Неправилно монтирани стелки, които могат да блокират *** на газта и самият *** на газта след време и при определени обстоятелства да заяде.Заради това Тойота изтегли колите и смени стелките и ***.

17

Анонимен

преди 8 години

Еми Континетнал правят едни от най-добрите гуми. А за плащането - единствените разобличени ,че си плащат за да ги избират на първо място в тестовете са Фолксваген на Адак. А Тойота трудно ще плаща по целия свят. То ако ставаше и Фолксваген щеше да си плаща,щото доказано са го правили вече. И карал съм и стари , и нови японски коли, и да ти кажа според мен са най-добрите - тихи,пъргави, удобни, икономични, добре изглеждащи и здрави.

fallback