От легендарната Lancia остана само Ypsilon. Снимка: Ройтерс
fallback

Некрологът на една автомобилна марка с големи традиции може да бъде видян на страница 10-та от анализаторския доклад на Fiat по повод на актуалните финансови данни на компанията.

Под точката "Reduce/curtail Lancia exposure" италианският автомобилен производител обявява края на италианската марка Lancia. Производството трябвало да бъде намалено постепенно, а в бъдеще ще се произвежда само един модел – Ypsilon, и то в Полша, пише в свой анализ германският Handelsblatt.

„Не трябва да се поддаваме на илюзията, че можем да възродим историческия имидж на Lancia", заявява главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Марчионе. Така това се превръща в безславен край на една продължила над 100 години история на Lancia в Италия.

Една история, която е започнала през 1906 г. и чиито златни години са в 60-те. С моделите Flaminia, Flavia и Fulvia марката Lancia стана синоним на италианската елегантност.

Със спортния автомобил Stratos HF след 1978 г. италианците започнаха да пишат и историята на рали състезанията, като неколкократно спечелиха състезанието в Монте Карло. От славната история обаче днес не остана много. През последните месеци Fiat се опита да възроди Lancia чрез сътрудничество с Chrysler. Италианско-американското сътрудничество роди моделите Flavia и Delta, които обаче не успяха да спечелят благоволението на много клиенти. Твърде очевидно е било преориентирането към американския дизайн.

Вместо върху поизбледнелия блясък на Lancia, сега Fiat иска да се концентрира върху своите луксозни марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati. В Модена от идната година ще се произвежда и Alfa 4C, в завода Грулуазко до Торино италианците ще сглобяват два модела на Maserati. Планира се и нов джип.

За  Марчионе новата стратегия за премиум марките е без алтернатива, защото в масовия сегмент от месеци насам Fiat отчита милионна загуба. В рамките на три месеца дълговете на Fiat нараснаха от 1,3 до 6,7 млрд. евро. Едва за 2016 г. италианците очакват да излязат на печалба в Европа. За третото фискално тримесечие концернът отчете печалба от 286 млн. евро, но преди всичко заради добрите резултати на американската дъщерна компания Chrysler.

Американците удвоиха печалбата си за тримесечието до 381 млн. долара. Броят на продадените автомобили в САЩ бе повишен с 12% до 566 000 автомобила. В Европа ситуацията обаче изглежда фундаментално различна. Само Fiat отчита загуба от 281 млн. евро. Вместо обещаните 51 модела в Италия Fiat произвежда само 17.

Въпреки това засега Марчионе не предвижда закриване на фабрики в родината си. Възлизащият на 20 млрд. евро инвестиционен план "Fabbrica Italia" ще бъде ограничен. За да се подобри натоварването на капацитета, което сега средно е 45%, италианските заводи трябва да започнат да произвеждат повече автомобили за износ.

Фокусът е преди всичко върху Fiat 500 и Panda. Целта е до 2015 г. да се постигне пълно натоварване на капацитета. Заради „смъртта“ на Lancia обаче ръстът ще се забави повече от досега предвижданите темпове. За 2013 г. Fiat очаква да продаде 4,3-4,5 млн. автомобили, а през 2014 г. те трябва да са между 4,6 и 4,8 млн. броя.

Още новини за света на автомобилите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Ужас!

преди 11 години

Лелеее:...сега Fiat иска да се концентрира върху своите луксозни марки Alfa Romeo, Jeep и Maserati.JEEP на FIAT ли е марка!!! Ужас, от кога! На един истински високопроходим автомобил също трябва да му се прави некролог...

13

...

преди 11 години

Какво толкова му мислят, запазват качеството пускат колите на 1/3 или 1/2 от цената им и ще видят как ще потръгне бизнеса ! навсякъде автомобилите са безбожно скъпи и не си заслужават парите. за 2 години губят 40-50% от цената си, което значи че ако си дал 50 хилки за нова(толкова е среден клас) си загубил за 2 години към 30 хилки от падащата цена на колата, застраховки и поддръжка и т.н. Аз 30хил за хвърляне нямам, а и кола на 2 години и 2 месеца ще ме вози/кара до където искам.

12

Анонимен

преди 11 години

Тоя Карчионе * майката на марката. Карам Капа и съм толкова доволен че не е истина. Разхода ми е като на малолитражка - 6.5.- 7 нафта и е като швейцарски часовник. А преди това карах Голф 3 и давах два пъти повече пари за гориво, а ремонтите немаха край. Водни помпи, хидравлични помпи, скоростни кутии, бе баси майката. Следващата задълже ще е Тезис

fallback