Снимка: Automedia.bg
fallback

В събота новопостроеният автомобилен завод край Ловеч за първи път отвори врати за журналисти.

Посещението на Automedia.bg във фабриката на Литекс Моторс, където ще се произвеждат автомобили на китайската марка Great Wall, беше предпремиерно, тъй като производството ще стартира официално през февруари 2012 година.

Заводът обаче е напълно оборудван - поточните линии са монтирани и тествани, а екипът е обучен и готов за работа.

Халето е оборудвано с модерна поточна линия, където производственият процес се осъществява по японски модел на Toyota - TPS (Toyota Production System).

Oще по темата

Първоначално фабриката ще работи с готови компоненти от Китай. От пристанището във Варна ще пристигат конструкциите на автомобилите, които ще се окомплектоват с всички необходими елементи във фабриката. За да се превърнат в готови за употреба, автомобилите ще преминават през 88 станции за производство и 7 за контрол на качеството.

Планът предвижда до две години да бъдат завършени и халетата за боядисване и точкови заварки. Предвижда се и използването на части, произведени от други български предприятия.

Въпреки че до откриването на завода има повече от два месеца, в халето всичко си е на мястото - от двете страни на поточната линия са прецизно подредени различните части, които ще се влагат в автомобилите.

Към момента в предприятието са произведени 10 тестови автомобила, които не са предназначени за пазара. Те са от моделите Voleex C10 и Steed 5, като изработката им представлява пробно производство, чиято цел е финално тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили.

Официалното производство ще стартира през февруари 2012 година с три модела - Voleex C10, Steed 5 и Hoover H5, а до края на 2012 година на поточната линия ще бъдат качени още два, единият от които ще бъде седанът със средни размери Voleex C30.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват норматива Евро 5, обясниха от Литекс Моторс.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли, които са предназначени предимно за вътрешния пазар и за страните от Балканския полуостров.

До 2014 година капацитетът на завода ще достигне производството на 50 000 автомобила, които ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

Всичките пет модела, които ще се сглобяват в завода през 2012 година, ще могат да се оборудват с газова уредба с течна фаза Lpi (Liquid Propane Injection). Тя работи без изпарител и освен, че намалява разходите за гориво, увеличава динамичните характеристики на автомобила.

Вижте всички снимки от завода в Ловеч в галерията на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

87

7

преди 12 години

Абе к'ви мерцедеси к'ви беемвета бе?Нищо не важат за мене, аз направо съм навит да си купя един Ariel Atom 500, нищо друго не важи за мене!Само чакайте да уцеля джакпота, ще видите вие мерцедеси ;-)

86

Техник

преди 12 години

До 70 пост -ДоволенАко имаш възможност да посетиш производствения гигант и музей на Даймлер Бенц- Мерцедес в Щутгард ще видиш един съвременен технологичен процес.Всеки посетител може да разгледа как се произвеждат съвременните модели на Мерцедес.Безплатно е.Ще те почерпят кафе или чай и тогава можеш да разбереш какво всъшност се произвежда в Ловеч.Това са разрабоки на повече от 20г. и са пракични само за третокласни пътища и то в Родопитеили Странджа.Може и за Рила планина/без тези в Натура

85

Анонимен

преди 12 години

Моята лъскарка е 15 годишна германска и съм мноо доволен. Харчи ми само 7 на 100...масло. Няма по-добра кола от новата, с изключение на френските обаче.

fallback