Снимка: Reuters
fallback

След огромни загуби през първото полугодие шведският автомобилопроизводител Saab подаде молба за защита от банкрут, съобщи CNBC.

Собственикът на автомобилния концерн - Swedish Automobile, обяви, че започва „доброволна реорганизация“ на компанията, която да я стабилизира, докато намери допълнително финансиране. 

Saab изпитва сериозни финансови затруднения вече месеци наред. Първо, след кошмарни преговори с бившия собственик General Motors, брандът беше купен от Spyker Cars, които в последствие се преименува на Swedish Automobile NV.

Saab преговаряше за сътрудничество в производството с BMW, но не се стигна до споразумение. 

Шведската компанията се опита да пробие на китайския пазар в опит да изплува и да възобнови спряното през април производство в заводите в Швеция. Компанията подписа предварителен договор с китайския концерн Youngman Lotus Automobile за придобиването на 29,9% от компанията майка Spyker Cars. Китайците са били готови да платят 136 млн. евро за пакета акции. 

Преди това китайският дилър на автомобили Pangda инжектира в шведската компанията 109 млн. евро срещу 24% от акциите й.

Въпреки това в средата на годината стана ясно, че Saab не може да плати заплатите на персонала си. За да се разплати с тях и с кредиторите си, започна да разпродава имоти. 

Финансовите проблеми на Saab датират още от сделката за продажбата на марката от General Motors на Spyker през 2010 г. След покупката Spyker натрупа дългове от над 100 млн. евро и не можеше да плаща на време на доставчиците и те временно спряха  доставките на някои от най-важните части.

За Saab работят 4000 души в Швеция, но за подизпълнителите й работят около 25 хил. души.

Още икономически новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

sparky

преди 12 години

Не съм съгласен с голяма част от коментарите.В последните години се появиха автомобили "еднодневки" на ниски цени и това е проблем не само за автомобилостроенрето но и за всякаква друга техника която се произвежда.Почти всяка година се правят нови модели черна и бяла техника,автомобили и др.Пазара е наводнен,хората предпочитат да дадат по малко пари за нова стока която да я ползват извесно време след което се разделят с нея и си купуват нов модел.Жълтурите завладяха света.

15

anonimen

преди 12 години

Ja da vidim,zapochvat problemite,na SAAB,kogato se svarzva s GM,mai sme naivni ,hamerikanskata avtomobilna industria,njama da dopusne kojato i da e EU kompnia da probie.Ili barkam,a.....

14

Анонимен

преди 12 години

истината е една, СААБ правеха много хубави, уникални автомобили на много висока цена. Това вървеше до преди 10 години. Тук в Швеция имам колеги със стари СААБ-и и Волва на по половин милион километра и си ги карат без грижи.Но в днешно време с глобализацията всички коли са горе-долу еднакви. Производителите ползват едни и същи или сходни платформи, части и тн. Аз лично си купих нова и евтина Мазда 6. Не мисля, че е по-лоша от СААБ, но е много по-евтина.

fallback