Снимка БГНЕС

Напоследък кубинците се придвижват тихо и бързо на електрически скутери, произведени с китайски части. "Електрическите мотоциклети разрешават много проблеми в Куба, вече се използват почти за всичко", твърди Омар Кортина, кубински хотелски работник, който неотдавна е закупил първото си електрическо превозно средство - скутер, задвижван от литиева батерия.

До неотдавна кубинските пътища не бяха се променили за шест десетилетия от революцията на бившия лидер Фидел Кастро през 1959 година: стари коли, изпускащи сажди от ауспуха, изровена настилка, слабо движение.

Затова електрическите превозни средства се приемат като Божи дар от мнозина в комунистическата страна. Между 2020 и 2022 година базираните  в Куба компании са произвели над 23 000 електрически превозни средства, според официалните данни. Оттогава търсенето е нараснало наред с икономическа криза, довела до спад на доставките на гориво и проблеми с обществения транспорт.

Горивото за двигатели с вътрешно горене от години не достига в Куба, което води до опашки, продължаващи с часове, а понякога и с дни. Петкратното увеличение на цената тази година означава, че зареждането на 40-литров резервоар струва повече от средната месечна заплата на държавен служител и е недостъпно за мнозина.

Пътуването с обществения транспорт също не е особено приятно преживяване. Автобусите в Хавана са много по-малко и са по-претъпкани и неудобни, отколкото през предишните години. Половината от маршрутите до точки извън столицата са били премахнати тази година, според държавни медии, тъй като горивото и резервните части намаляват, пише БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase