Снимка: БГНЕС
fallback

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната.Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ, пред БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплътено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 10 месеца

Преди време, когато беше ГЕРБ на власт, сложиха на висока длъжност към БДЖ един младеж, завършил в Лондон. Доколкото помня той беше решил да спре кражбите на гориво като една от мерките бе да се сложат камери. Уволниха го или го накараха да си подаде оставката.

15

Лекар

преди 10 месеца

Като често пътуващ в БДЖ и то в продължение на години, мога да кажа, че дефицитът не е само в кадрите. Тази компания буквално ми се съсипа пред очите

14

Анонимен

преди 10 месеца

До Sw Е на тебе се надяваме де. Работи. Морално те подкрепяме.

fallback