12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната.Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ, пред БНТ.
Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплътено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.
През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.
По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
16
Анонимен
преди 10 месецаПреди време, когато беше ГЕРБ на власт, сложиха на висока длъжност към БДЖ един младеж, завършил в Лондон. Доколкото помня той беше решил да спре кражбите на гориво като една от мерките бе да се сложат камери. Уволниха го или го накараха да си подаде оставката.
15
Лекар
преди 10 месецаКато често пътуващ в БДЖ и то в продължение на години, мога да кажа, че дефицитът не е само в кадрите. Тази компания буквално ми се съсипа пред очите
14
Анонимен
преди 10 месецаДо Sw Е на тебе се надяваме де. Работи. Морално те подкрепяме.