Продажбите на нови автомобили във Великобритания са се понижили през 2022 г. до най-ниското си ниво от три десетилетия насам, сочат данни от индустрията.
Автомобилните производители в страната, които са предимно чуждестранна собственост, са продали общо 1,61 млн. автомобила - най-ниското ниво от 1992 г. насам, според данните на Обществото на производителите и търговците на автомобили.
Това представлява спад от 2,0 % в сравнение с 2021 г., когато търсенето вече беше засегнато от Covid и недостига на полупроводници.
"Въпреки основното търсене, свързаният с пандемията недостиг на части в световен мащаб доведе до спад на общите регистрации за годината", се казва в изявление на SMMT.
Въпреки това Великобритания успя да си възвърне позицията на втори по големина пазар в Европа след Германия, след като през последните години беше изпреварена от Франция.
А SMMT прогнозира 15-процентен скок в продажбите на нови автомобили за 2023 г.
"Пазарът на автомобили остава далеч от резултатите си отпреди пандемията, но би могъл да се противопостави на по-широките икономически тенденции, като постигне значителен ръст през 2023 г.", заяви главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.
"В перспектива веригите за доставки започват да се стабилизират и въпреки че се очаква недостигът на полупроводници да намалее, непостоянните доставки вероятно ще окажат влияние върху производството през цялата 2023 г."
Той добави: "Локдауна в Китай не помогна, високите логистични разходи (и) по-голям натиск върху суровините.
"През изминалата година трудностите на глобалното производство наистина се отразиха силно на индустрията."
Според браншовата организация декември е петият пореден месец на възстановяване на продажбите на автомобили, подпомогнато от голямото търсене на автомобили с електрически батерии, но това не е било достатъчно, за да компенсира големия спад през първото полугодие.
Много производители, изправени пред ограничени доставки, дадоха приоритет на производството на електрически модели с нулеви емисии.
Великобритания трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили с високи нива на замърсяване от 2030 г., което ще принуди автомобилния сектор да премине към производство на електрически превозни средства. /БГНЕС, АФП
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
17
Анонимен
преди 1 годинаДо Ти да видиш.. "А кой предизвика кризата ? Кой анексира Крим и нападна без причина Украйна ?" - Историята не започва през 2014г., а много по-рано. Вярно, че медиите са те промили така, че да си мислиш, че всичко покрай войната в Украйна започва 2014, но това си е твой проблем. Прав си, когато дойдат ***, трябва да ги унищожиш. Именно това се случва днес, но *** в Украйна ще бъдат унищожени от руските *** за добро или лошо и така. Пикът на Запада отмина. Следва упадък.
16
Анонимен
преди 1 годинаСпокойно, догодина ще е 31-годишно дъно, после 32, 33 и т.н. ... До 2030 няма да имаме нищо, но сме щели да сме щастливи според глобалистите хахаха Глобалистите не знаят българската поговорка "де го чукаш, де се пука". Натискат обществата в целия свят, но съм сигурен, че в даден момент ще имат проблеми точно там, където най-малко са очаквали и плановете им няма да се изпълнят така, както им се иска. Природата/Бог/висшият разум или който там няма да им го позволи... :) ... Честито на именниците!
15
Яяяя
преди 1 годинаДо АнонименСамо едно е дъното ,но го удрят много пъти. Накрая да не вземе да пробие корпуса и ....Титаник-2