Снимка: Bloomberg
fallback

Европейският автомобилен пазар се свива за пети пореден месец, като рекордно ниските регистрации за ноември отразяват колко бавно индустрията се възстановява от дълбините на кризата с доставките, пише Bloomberg.

Продажбите на нови автомобили спаднаха със 17% до 864 119, което е най-слабият резултат за този период на годината, откакто Асоциацията на европейските автомобилни производители започна да следи данните през 1993 г. Увеличението на регистрациите на нови автомобили, спрямо първите 11 месеца на миналата година е едва 0,8 %.

Продажби

Това се отнася за Германия, най-големия европейски пазар на автомобили, където общият брой на продажбите е спаднал с 32%, но доставките на електрически превозни средства са скочили с 25%. Пазарният дял на електрическите превозни средства в Германия и Обединеното кралство нарасна съответно до 20% и 19%.

Недостиг

Индустрията трябва да се подготви за недостиг, който ще продължи и след 2022 г., тъй като производителите на чипове не инвестират в допълнителни доставки за производството на по-старите полупроводници, които обикновено се използват в днешните модели автомобили, заяви тази седмица консултантската компания Roland Berger.
Автомобилните производители успяха да смекчат удара, като дадоха приоритет на производството на най-печелившите си модели и повишиха цените. Оскъдните запаси също така повишиха стойността на употребяваните превозни средства и помогнаха за развитието на финансовите звена на автомобилните компании.

Целият анализ - на сайта Bloomberg TV Bulgaria
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

В.

преди 2 години

Проучване на Тойота сред клиентите на електрически автомобили. Първият въпрос на притежателя на автомобила бил къде е капачката на резервоара за гориво

14

Ивайло

преди 2 години

Последните няколко модела читави коли няма да спрат скоро. По-скоро хората биха ги преоборудвали, но не и сменили с електрокари. Това са НЕГЕРМАНСКИ коли, произведени ДО около 2008-2009, като последни, дето все още са свястни коли. Те ще изкарат поне още толкова, колкото до сега. Не визирам нито една немска марка, техните живеят по 200 000км / 5 години. Всичко им се скапва за 5 години. Старите истински коли на 20+ години вдигат здраво цените - хората се усетиха най-сетне. Поздрави от немско!

13

Анонимен

преди 2 години

Ами то от Европейските коли само Мерцедес вече става за нещо. Вземаш си пасат и на 200 метра от салона светва някоя лампа. Френските да не говорим, само за 2020-та модела Пежо направиха recall поради 28 причини на 208, 2008, 308, 3008 и 5008. Това са коли на под 1г повечето. После хората купували корейски и японски коли. Ми да, японеца няма да ти сложи всичките екстри, ама поне колата няма да се строши тотално преди да е навъртяла 300-400 хиляди км.

fallback