Снимка: Pixabay
fallback

Българските милионери се хвърлиха да купуват луксозни автомобили. Като предпочитани от тях са спортните модели. Докато пазарът на коли като цяло още не може да се възстанови от пандемията и продажбите са значително под нивото от 2019 г., има бум при сделките със скъпи автомобили, пише „Труд“.

Регистрираните в страната нови и употребявани автомобили от осем луксозни марки - Ролс Ройс, Ферари, Лотус, Макларън, Ламборгини, Бентли, Мазерати и Порше през първите шест месеца на годината са с 45% повече спрямо същия период на миналата година и с 40% повече спрямо 2019 г. Това показват данни на МВР за регистрираните превозни средства от януари до края на юни. В страната през първата половина на 2021 г. са купени 65 нови коли и 486 употребявани от тези луксозни марки.

Пандемията доведе до ръст на депозитите на милионери в банките. Заради ограничените пътувания и светски събирания през миналата година хората с високи доходи спестиха големи суми. Освен това заради несигурността през 2020 г. покупките на редица луксозни стоки бяха ограничени по целия свят. Сега с намаляването на случаите на заболели от COVID-19 у нас и с раздвижване на икономиката родните милионери започнаха да влагат парите си в луксозни коли.

Прави впечатление интересът към Ламборгини. От януари до юни в страната са регистрирани 5 нови и 14 употребявани автомобила от тази марка. Цената на ново Lamborghini Aventador S започва от 425 хил. долара, а на модела Huracаn EVO от 267 хил. долара. Купените автомобили Ламборгини от януари до юни са над два пъти повече спрямо същия период на предходните две години.

Подобна е ситуацията и при покупките на Ферари, като те нарастват с 80% спрямо предходните две години.

Цената на ново Ferrari 812 Superfast/GTS започва от 340 хил. долара, а на модела Roma от 222 хил. долара. За шест месеца в страната са купени 6 нови и 12 употребявани автомобили от тази марка.

За полугодието дори са регистрирани два спортни автомобила от марката Лотус - един нов и един употребяван, при положение, че през 2019 г. не е имало нито една покупка на такава кола в страната. Цената на модела Lotus Evija започва от 350 хил. долара, а на Lotus Evora 400 от 363 хил. долара.

В луксозния сегмент от пазара най-достъпни и съответно най-купувани са поршетата. Само за периода от януари до юни в страната са регистрирани 46 нови поршета и 347 употребявани. Сделките с коли от тази марка нарастват с близо 37% спрямо 2019 г., когато светът още не беше обхванат от Covid-19. Цената на ново спортно Porsche Cayman е поне 60 хил. долара, моделът Panamera струва поне 88 хил. долара, а цената на всъдехода Porsche Cayenne започва от около 70 хил. евро за базовия модел без никакви екстри.

През настоящата година са повече и продадени автомобили Бентли. По брой регистрирани коли Бентли е на трето място в класацията на луксозните марки веднага след по-бюджетните Порше и Мазерати. Но характерното при Бентли е, че през първата половина на годината са купени само употребявани коли от тази марка. Ново Bentley Bentayga може да бъде купено за 166 хил. долара, а цената на Bentley Continental GT започва от 208 хил. долара.

Само при Ролс Ройс сделките през настоящата година са точно колкото през 2019 г., а при Макларън има спад при покупките им от родните милионери.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

До 38

преди 2 години

Изобщо не съм комунист но 32 е прав. Революции е имало много на брой преди са това комунисти. Още от преди новата ера. Прочети история на различните държави. Не съм и коментиралия с номер 32.

32

Анонимен

преди 2 години

То не е въпроса само да купиш такава таратайка. На старо в Америка се намират на сносни цени, но разходите за поддръжка и ремонти са убийствени. Една смяна на гуми на Ламборгини е над 10 хиляди долара, за другите по-сериозни работи да не говорим. И са много чувствителни към лоши пътища, трошат се от най-малкото, а и тук, в Америка има дупки, не мислете, че пътищата са идеални като по филмите.

31

Гфдж

преди 2 години

..цял живот си мечтая за спортна кола, една от изброените. Зяпам видеота, чета..за удоволствие, в свободното време. Знам доста за моделите и т.н. И така ми става тъпо, като знам че ги купуват масово, за да ги препродадат или да се снима с тях някоя мадама с брадат паралия, а не да ги карат на писта или пътешествие по як път, с много завои и хубави прави :))) Мечтите са безплатни..и не ми казвайте да се напъна и да изкарам лев, а да не зяпам. Не съм роден под щастлива звезда, нито играя тото:)

fallback