Снимка: БГНЕС
fallback

Продажбите на нови автомобили в ЕС отново със спад през октомври след първо повишение за настоящата година през септември. Новите социални рестрикции, целящи ограничаване на втората вълна на коронавирусната пандемия в Европа, се отразяват негативно на автомобилната индустрия.

В същото време сривът при регистрацията на нови автомобили в България е отново един от най-големите в рамките на ЕС, показват последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA),

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се понижиха през октомври със 7,8% спрямо същия месец на 2019 г., достигайки 953 615 нови автомобили, след като през септември се повишиха с 3,1%, нараствайки за пръв път през 2020 година.

С изключение на Ирландия и Румъния, всички останали автомобилни пазари в ЕС отчетоха загуби през октомври, включително и четирите водещи пазара. В Испания беше отчете спад при продажбите с цели 21% на годишна база, във Франция с 9,5%, в Германия с 3,6% и в Италия със скромните 0,2 на сто.

За първите десет месеца на 2020 г. новорегистрираните автомобили в ЕС се понижиха с 26,8% спрямо същия период година по-рано, достигайки 8 011 490. Това потвърждава, че пандемията Covid-19 продължава да оказва безпрецедентно негативно влияние по отношение на търсенето на нови автомобили, като през периода януари - октомври бяха продадени близо 3 милиона по-малко автомобили, отколкото година по-рано, когато техният брой беше 10 943 035, предаде БНР.

В Испания спад до октомври включително беше с 36,8%, в Италия с 30,9%, Франция - с 26,9% и Германия - с 23,4%.

Обобщените данни на ACEA за ЕС не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари тази година. Само в рамките на Обединеното кралство продажбите на нови автомобили през октомври се понижиха с 1,6% до 140 945 броя спрямо година по-рано, докато през първите десет месеца на настоящата година беше отчетен спад от 31,0 на сто.

В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители показват за пореден месец, че коронавирусната криза продължава да засяга много сериозно автомобилния пазар у нас.

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България се свиват през октомври с 25,4% спрямо година по-рано след спад с 27,7% през септември, достигайки 2 088 броя спрямо 2 798 новорегистрирани автомобили през октомври 2019 година.

За периода от януари до октомври включително регистрацията на нови автомобили в нашата страна пък се понижи с цели 35,6% до общо 19 117 спрямо 29 692 през същия 10-месечен период на 2019 г.

Повечето водещи автомобилни компании в ЕС отчетоха понижения при продажбите през октомври спрямо месец по-рано, запазвайки и тенденцията на силен спад от началото на 2020 г. в резултат на негативния ефект от коронавирусната криза, довела до голям икономически срив през второто тримесечие, последван от силно възстановяване през третото тримесечие.

Европейските правителства продължават да работят за спасяването на автомобилния сектор.

Във вторник Германия заяви, че ще задели 3 милиарда евро за подкрепа на развитието и производството на щадящи климата автомобили (електромобили и хибридни автомобили).

Франция пък разшири мерките за финансова помощ, създадени, за да подкрепят хората да купуват нови автомобили, докато италианското правителство също отдели стотици милиони евро за подкрепа на сектора.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 3 години

Че кой оставя нова кола на улицата? Само в гараж и на паркинг с наблюдение. Може и да не се мие много, ако не е служебна. А новите коли се крадат елементарно вече, освен ако доверен техник не ви я модифицира леко. Фабричните защити не вършат работа за повечето коли.

10

У

преди 3 години

В нашият "зоопарк" наречен град, не е подходящо, даже да можеш да я купиш в брой. Веднага се почва драскане от злобари, обиждат те на бандит, почват ти броят стотинките, комшии почват да искат 100лв назаем.....после ходиш да я пастират от надраното и я носиш за снимка при застрахователя. После се виждаш в чудо и ходиш до най-близкия платен паркинг или наемаш гараж. Горното вече е пробвано от много близък човек! Като мине 3-4год, вече е поносимо и на улицата и не дразни никого.

9

Анонимен

преди 3 години

Да се надяваме, че до 3 години ще поевтинеят, че да си купя, пак нова, живот и здраве.

fallback