Снимка: Reuters
fallback

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air обяви, че работи усилено, за да спре "лавинообразния ефект" с пасажерите, които вече три дни не могат да се доберат до Лондон, а имат закупени билети.

Унгарският авиопревозвач пише в позиция до медиите, че от началото на тази седмица полетите на Wizz Air от София до Лондон - Лутън регистрират изключително нисък процент на неявили се пътници.

"Това доведе до няколко случая на дублиране на местата, които при последваща резервация на пътниците за нов полет започнаха да се натрупват, засягайки все повече полети и пътници".

Oще по темата

Припомнями ви, че до днес пасажерите, които бяха свалени от полети на авиокомпанията, набъбнаха на 40.

Wizz Air настояват в позицията си, че си позволяват известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) на най-популярните маршрути, за да предоставят възможност на повече пътници да пътуват и да избегнат наличието на празни места, ако пътник не се появи.

"Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и при подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, или пътниците, които са се чекирали последни, се регистрират за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците. При подобни случаи местен представител на авиокомпанията предоставя на засегнатите пътници информация за техните права (също и в писмена форма), както и за възможностите за резервиране на място за тях на друг полет. Правилата за компенсация са определени в Регламент 261/2004 на ЕС, който Wizz Air винаги спазва стриктно", категорични са от авиокомпанията.

Wizz Air допълва, че ряботят усилено, за да намерят решение на проблема, затова ще пуснат допълнителен полет София – Лондон Лутън със свой резервен самолет, базиран в Будапеща. Очаква се полетът да тръгне от Летище София тази вечер в 21:30 ч. местно време.

"Wizz Air искрено се извинява на всички пътници, засегнати от ситуацията с дублираните места на Летище София, и полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди", заключават от унгарския авиопревозвач.

Позицията им идва час след като трапспортния министър Ивайло Московски нареди проверка за свалените пътници на Wizz Air и обяви, че ще искат разрешение от Унгария за пълна проверка на авиокомпанията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Анонимен

преди 6 години

Какво ги бърка Wizz, че шяло да има свобони места, след като билетът се заплаща предварително?

19

Киро Кюмюря

преди 6 години

Я сега да видим, какво става с българия еър, днес 1.9.2017? нещо не мяркам новини?

18

Анонимен

преди 6 години

уизеър стават все по-нагли към пътниците си! Почти всеки път като пътувам с тях, си казвам - това е последно. Но след този случай вече брутално ме загубиха като клиент. Те май твърде си повярваха и просто преминаха границата, след която започва гаврата с клиента. А клиентът колкото и да е търпелив, в един момент казва: айде, сиктир! И повече НИКОГА не се подлъгва. Е, уизеър, считайте, че аз съм един такъв клиент.

fallback