Снимка: Pixabay
fallback

През 2016 продължава тенденцията от предходната година на намаляване на процента на нарушенията при извършени проверки на подадени сигнали от граждани. Търговците имат съзнание, че трябва да бъдат коректни и лоялни към своите клиенти. Това обяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

През празничните дни са получени около 50 сигнала, което по думите на Маргаритов е доста по-малко, отколкото в предишни години, когато е имало случаи и на двойно повече.  

Той посочи, че се запазва тенденцията да се получават над 20 хил. жалби и сигнали годишно. На първо място за поредна година са телекомуникациите и телекомуникационните услуги – 35-40% от всички жалби. На следващо място с дял от над 20% са жалбите и сигналите срещу качеството на стоките за бита, а 18-20% от жалбите са срещу естествените монополисти. 

По думите на Маргаритов тенденциите в България са в унисон с европейските и дори "в някои аспекти у нас потребителската защита е на по-добро ниво от пазари с много по-големи традиции на развитие". 

Какви приоритети си поставя КЗП през 2017?

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback