Снимка: Булфото, архив
fallback

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба от 542 хил. лв. на „Кауфланд България” заради заблуждаваща реклама.

От юни 2010 г. до края на април 2014 г. дружеството е рекламирало цената и качеството на своите продукти с послания като: „K-Classic Ви дава гаранция за най-ниска цена! Без компромиси. При сравними продукти никоя друга търговска верига в нашия град не предлага по-ниска цена. Ден след ден, година след година“ и „гарантирано качество на най-ниска цена”, обясняват от КЗК.

Същността на гаранцията се свежда до обстоятелството, че дружеството предлага под собствената марка К-Classic продукти с гарантирано контролирано качество на най-ниска цена или на по-ниска такава.

Производството показало, че след проучване на цените на конкуренцията „Кауфланд“ намалява продажната цена на аналогични продукти, като предлага K-Classic на по-ниска от констатираната продажна цена на конкурентния продукт или на цена, равна на продукта на конкурента.

В рекламните послания понятието „гаранция” се свързва с поет ангажимент от дружеството да предлага промоционалните продукти именно на най-ниски цени. По този начин се създава предварителна представа у потребителя, че закупувайки дадена стока с посочената гаранция, тя е действително на най-ниска цена, посочват от Комисията.

Дружеството използва при промотирането на тази гаранция посочените граматически форми на превъзходната степен „най-” и сравнителната „по-” с цел да привлече вниманието на потребителите към факта, че цените на неговите продукти K-Classic са най-ниските при съпоставка с останалите конкурентни вериги, респективно са по-ниски от тях. И двете хипотези предполагат, че цените на продуктите K-Classic са не просто равни или еднакви, а са под цените на конкурентните сравними продукти, пише в съобщението.

Комисията приема, че с поведението си дружеството целенасочено и систематично поддържа две паралелни ценови реакции - намаление на цените на продуктите K-Classic под цената на конкурента или намаление до размера на най-ниската конкурентна цена.

Същевременно през целия период на предлагане и промотиране на гаранциите („най-ниска цена”) Кауфланд презентира пред потребителите цените на продуктите си като най-ниски цени в сравнение с цените на конкурентите.

В този смисъл е налице явно противоречие между същността на предоставяната гаранция и размера на цените в „Кауфланд“, смята Комисията.

Използваният от дружеството механизъм за компенсиране на потребители, заплатили за сравним или аналогичен продукт по-висока цена в магазините на „Кауфланд“ чрез възстановяване на разликата до размера на цената на конкурента, също влиза в противоречие със съдържанието на рекламните послания за „най-”/„по-” ниска цена.

При определяне на санкцията Комисията е отчела като смекчаващо обстоятелство факта, че след образуването на производството дружеството е спряло заблуждаващата реклама, като променя част от рекламното послание: от „най-ниски цени” на „трайно ниски цени”.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

Запасен

преди 9 години

Пазарувам САМО в български магазини, ако ще и да е по-скъпо. Много от веригите продават уж "свои" марки, и под претекст, че са качествени, ти пробутват какви ли не ***, знаейки, че няма как да провериш качеството им. Само че никъде не пише КОЙ е произвел тези стоки, а пише "ПРОИЗВЕДЕНО ЗА..." Като ще купуваме некачествени храни, то поне парите да остават в България, не да се изнасят навън. Защото това води до обедняване на всички ни - и на хората, и на държавата.

38

Смешко

преди 9 години

Лидл са към Кауфланд :D

37

Анонимен

преди 9 години

Ква е тази глоба не разбрах от Метро ли се оплакаха от Лидъл ли КОЙ БЕШЕ КАЖЕТЕ???РАЗБОЙНИЦИ пионки на МЕТРО долни продажници от ЛИДЪЛ КОЙ БЕШЕ???

fallback