fallback

В началото на този месец излезе поредният Доклад за състоянието на администрацията. Документът съдържа подадена от самата администрация информация и включва редица данни, сред които такива за човешките ресурси, административното обслужване и регулиране, електронното управление, административните нарушения и антикорупционните мерки през 2012 г.

Данните показват, че държавната администрация към края на 2012 г. е 144 875 щатни бройки, като реално заетите са 133 575 души. Естествено, най-голям е броят на заетите в министерствата (62 497 щ. бр.), като 88% са в МВР.

Голяма част от доклада е насочена към посочване на данни за развитието на администрацията и нейното оптимизиране. Всъщност и през изминалата година няколко администрации са преструктурирани и електронните услуги продължават да се въвеждат, но общата численост не намалява и дори се увеличава със 7,4% спрямо 2011 година. За последните 9 години пък администрацията (без МВР) се е увеличила с над 4 хиляди души, или повече от 5%.

Интересна е и статистиката за консултативните звена. През 2012 г. от общо 36 консултативни съвета само 15 са приели годишна работна програма, в която следва да определят приоритетите си за следващата година. Шест консултативни звена пък изобщо не са провели нито едно заседание през годината, което поставя под сериозно съмнение ползата от тяхното съществуване.

Основната роля на администрацията и един от приоритетите на административните реформи от последните години е качественото административно обслужване. Докладът показва, че към края на 2012 г. са изпълнени 79,7% от мерките по направление „Премахване и облекчаване на административните услуги” от Плана за изпълнение на мерките за оптимизация на държавната администрация, приет през 2010 година. Отделно, в началото на 2012 г. Съветът за административна реформа одобрява Насоки за провеждане на Инициатива за намаляване на административната и регулаторната тежест за бизнеса, които основно целят намаляване на регулаторните режими, обхващащи близо 750 лицензионни, разрешителни, регистрационни, удостоверителни и уведомителни режими.

Още икономически новини четете в Investor. bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Мей-мей

преди 10 години

Без съмнение никоя държава не може да съществува без администрация.Но елементарно свързване на компютри и база на различните видове администрации биха облескчили положението.В състояние на криза на тези хора им е гарантира доход,макар и не голям.могат поне малко да се постараят.

22

до 7

преди 10 години

400 лв. (за много малко от тях). Плюс премии, безплатна храна, пари за дрехи, тринайста заплата, стимулиране преди големи празници, почивни бази на смешни цени и току виж, че инженер с 30 г. стаж в производството взима по-малко от тях. И това, че са безкрайно честни и принципни и не продават държавните интереси срещу заплащане.

21

турчин

преди 10 години

Бюрокрацията унищожава демокрацията. От 25 години се правят все реформи и накрая нищо. Трима зам. кметове за една малка община за какво е да угодят на избирателя или да осигурят работа на калинки или двама зам. на общинския председател. Идиотщини. Как може МВР да има по голям бюджет от образователното министерство.Няма ли институция да направи проверка на инвалидните пенсии. Сметната палата да провери какви са разходите за транспорт в Общините. Как се управлява общинската собственост. Властта е

fallback