Снимка: ЕК
fallback

Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол спря конкурса за приватизацията на БДЖ "Товарни превози". Мотивът е получено писмо от "Холдинг БДЖ", с което собственикът уведомява агенцията, че не може да посочи кога ще бъде вдигнат запорът върху дялове на приватизационното дружество.

През февруари Софийския градски съд наложи запор върху имуществото на компанията по искане на един от кредиторите - германо-ирландската "Депфа банк".

Това е втори опит за продажбата на 100% от капитала на “БДЖ – Товарни превози”. Срокът за подаване на документи беше многократно удължаван - последният път беше в края на май. Според решението на агенцията по приватизация документи по търга трябваше да се приемат до 17 часа на 21 юни.

Първата процедура за приватизация беше прекратена заради липса на купувач, а анализатори коментираха, че критериите са много завишени. Очакванията на предишното правителство бяха от приватизацията на БДЖ "Товарни превози" да постъпят 200 млн. лева.

Решението на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол е съгласувано с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, става ясно още от съобщението на ведомството.

Припомняме, че преди броени дни транспортният министър обяви в интервю за Дарик радио, че не е против приватизацията на дружеството изобщо, но в този момент то може да бъде продадено само за "жълти стотинки". Данаил Папазов обясни, че има и други методи за спасение на компанията, сред които са изплащане на дълговете към Националната компания "Железопътна инфраструктура" с част от активите на холдинга.

Още при встъпването си в длъжност транспортният министър заяви, че новото правителство ще спре приватизацията на БДЖ "Товарни превози". Тази идея беше подкрепена от синдикатите в компанията.

Още икономически новини можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

VALENTINE DIE ALL

преди 10 години

ФАЛИТ на товарни превози. В момента всички хубави влакове се возят от частници

5

галактика

преди 11 години

Не одобрявам приватизациите или поне това, че не се упражнява следприватизационен КОНТРОЛ. Как така държавата не съумява да се грижи за нещо, а ЕДИН човек ще може?! Когато държавата поеме здравеопазването, тогава начина на живот на хората ще бъде по-добър. Държавата би предпочела народът да е с добър жизнен стандарт, за да се дават ЗНАЧИТЕЛНО по-малко пари за лечение. Така де - сега народът да живее както може, болниците и лекарите да му мислят/нали са търгоски дружества?!?!?!?!/ ............

4

Анонимен

преди 11 години

БРАВО ОСТАНА ПЕЧЕЛИВШЕТО ЗВЕНО КОЕТО ИЗДЪРЖА ЦЯЛАТА ЖЕЛЕЗНИЦА

fallback