Снимка: архив, Reuters
fallback

Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори въпреки промените в закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година, съобщи bTV.

Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.

Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.

Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.

Oще по темата

От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.

“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.

Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.

Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

65

gost

преди 11 години

оправете си парво старите проблеми с клиентите които са си платили всики сметки и след това си разграждаите нови не6та срамно е просто некви си ка6ти да се сменят всяка година заради безхаберието на служителите в мтел които пак и допускат ван6ни лица под4ертавам ван6ни лица да гледат кои какво има аз сам ли4но потарпев6 от такива малоумия.Как поради спрян договор и платено вси4ко 6те ми иска отново пари срамота е гаси нахалството и то след година ми ако сам умрял

64

Мтел

преди 12 години

Как да прекратим автоматично подновен договор към мобилен оператор:До "Мобил-тел"ЕАДОт .............., ЕГН Телефон: ..... ... Адрес: ..Относно: прекратяване на договорЗАЯВЛЕНИЕЖелая да бъде прекратен договор (описвате номер на договор и/или номер на телефон и т.н.)Съгласно ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения от 29.12.2011 г., ч.л. 229а. (1), а именно : Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната

63

gabi

преди 12 години

az v momenta imam sushtiq problem. tursqt me ot tezi novite agenciq deto sabirat plashtaniqta. i chak sega razbrah che vsushnost dogovora mi koito trqbva da e iztekal avgust mesec 2011 godina e podnoven. i do momenta dalju 100lv na ViV. za internet koito e bil sprqn poradi neplashtane oshte septemvri mesec minalata godina. obqsniha mi che e trqbvalo da podam molba za prekratqvane i da im vurna rutera koito ush togava poluchik bezplatno ot VIV.

fallback