Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори въпреки промените в закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година, съобщи bTV.
Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.
Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.
Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.
От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.
“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.
Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.
Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
65
gost
преди 11 годиниоправете си парво старите проблеми с клиентите които са си платили всики сметки и след това си разграждаите нови не6та срамно е просто некви си ка6ти да се сменят всяка година заради безхаберието на служителите в мтел които пак и допускат ван6ни лица под4ертавам ван6ни лица да гледат кои какво има аз сам ли4но потарпев6 от такива малоумия.Как поради спрян договор и платено вси4ко 6те ми иска отново пари срамота е гаси нахалството и то след година ми ако сам умрял
64
Мтел
преди 12 годиниКак да прекратим автоматично подновен договор към мобилен оператор:До "Мобил-тел"ЕАДОт .............., ЕГН Телефон: ..... ... Адрес: ..Относно: прекратяване на договорЗАЯВЛЕНИЕЖелая да бъде прекратен договор (описвате номер на договор и/или номер на телефон и т.н.)Съгласно ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения от 29.12.2011 г., ч.л. 229а. (1), а именно : Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната
63
gabi
преди 12 годиниaz v momenta imam sushtiq problem. tursqt me ot tezi novite agenciq deto sabirat plashtaniqta. i chak sega razbrah che vsushnost dogovora mi koito trqbva da e iztekal avgust mesec 2011 godina e podnoven. i do momenta dalju 100lv na ViV. za internet koito e bil sprqn poradi neplashtane oshte septemvri mesec minalata godina. obqsniha mi che e trqbvalo da podam molba za prekratqvane i da im vurna rutera koito ush togava poluchik bezplatno ot VIV.