Снимка: БТА
fallback

Оценката на „БДЖ-Товарни превози“ вече е изготвена от оценителя - правна кантора „Камбуров и партньори“, и започна нейното разглеждане от ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, съобщиха за Investor.bg от агенцията.

Както е според подписания с агенцията договор, правната кантора е изготвила и информационен меморандум на подлежащото на приватизация дружество, както и правен анализ.

В изготвения анализ на оценителя се съдържа и препоръка за начина на приватизация на дружеството, който по всяка вероятност ще е търг или конкурс. От агенцията не уточниха кога на практика ще стартира приватизацията, но посочиха, че е възможно това да стане до края на февруари.

Тогава официално ще бъдат обявени окончателните критериите за избор на потенциалните инвеститори и съответно кандидат-купувачите ще могат да се запознаят с информационния меморандум и да закупят документи. Ще е ясен и срокът, в който потенциалните инвеститори ще подават офертите си.

Засега от агенцията не разкриха какви ще са основните изисквания към кандидат-купувачите, а казаха само, че ще са „достатъчно сериозни“.

„Към момента няма заявен официален интерес към „БДЖ-Товарни превози“ от никакви потенциални инвеститори“, бяха категорични както от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, така и от ръководството на БДЖ.

Коментарът им беше във връзка с някои публикации в пресата, че две банки проявяват интерес към закупуването на дружеството.

От транспортното министерство припомниха, че като принципал на дружеството са изпратили до Агенцията за приватизация някои свои препоръки за изискванията към бъдещите инвеститори, които обаче не са задължителни.

Едната от основните препоръки е, стратегическите инвеститори да имат за всяка от последните три години оборот от поне 500 млн. евро. Другото основно изискване, което препоръчва транспортното министерство, се отнася до потенциалните финансови инвеститори. Те би трябвало да имат поне 25 млн. евро собствен капитал и за всяка от последните три години да са управлявали активи за минимум 1 млрд. евро. За кандидат-купувачи ще се допускат и консорциуми от стратегически и финансов инвеститор.

Помолен да коментира виждането на БДЖ относно изискванията към бъдещите стратегически и финансови инвеститори за „БДЖ-Товарни превози“, изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев посочи, че по негово мнение не е необходимо като задължително условие пред кандидат-купувачите да се постави инвестирането на определен размер средства в дружеството. Той също така смята, че не е необходимо да се поставя и изискване за запазване на броя на заетите за определен период от време.

Относно самите потенциални инвеститори, шефът на БДЖ коментира, че според него като стратегически инвеститори биха могли да бъдат допуснати не само оператори в железопътния транспорт, но и такива от други видове транспорт или от сферата на логистиката. А за финансовите инвеститори би трябвало да има финансов ценз, но той „да не е прекомерно висок“, посочи още Недев.

Още икономически новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

rw

преди 12 години

Я, нямало! Поредното приватизационно престъпление, и никой да не иска да го завърши?! Няма начин просто. Повече от 20 години героите на "прехода" и "демокрацията" разпродават България на безценица, това е истината. Едно време имаше държава България с държавна собственост върху най-важните отрасли. След само няколко десетилетия "демокрация" има един оглозган труп. А ГЕРБ и следващите ще се избиват за да дооглозгат нещастните му кокали. Тъжно.

40

на лов

преди 12 години

За лешоядите няма почивен ден сигурно обаче БДЖ не е станала още *** за да се спуснат и да я разкъсат както се опитва да направи това нашето правителство А знаем че лешоядите надушват мършата и на другия край на земята

39

Боби

преди 12 години

"Никой не иска да купи товарните ни влакове..." - щото оценката не е за жълти стотинки, както беше за БТК и "Балкан"... Когато падне под цената на метала като скраб - веднага ще се нароят "стратегически" инвеститори. Господи, какво още не е продадено, пардон - подарено на смрадливите хиени?!

fallback