Снимка: архив, Reuters
fallback

Инвеститорите в търговски центрове в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) изглежда възвръщат доверието си в региона, предвид факта, че в момента има около 900 търговски центъра, планиране за изграждане, сочи нов доклад.

Повечето от въпросните проекти са планирани за Русия - с около 200 проекта, следвана от Полша със 175, Украйна с около 90 и Турция със 75 проекта, се казва в проучване на RegioData Research, с което Investor.bg  разполага.

В момента не може да се прецени с точност каква е вероятността тези проекти да бъдат завършени. Някои от тях са в процес на изграждане вече години, но досега не са получили необходимото финансиране или нужния брой предварителни договори за наем поради различни слабости и специфики на пазара.

Някои източноевропейски страни бяха засегнати в по-голяма степен от икономическата криза, която разкри проблеми, които вече бяха налични, без това да е свързано с кризата.

Въпреки това инвестициите в региона не бяха спрени, като специално Полша и Турция се разглеждат като новите звезди в сегмента, привличащи най-голямо внимание от страна на инвеститорите, сочи докладът. Заедно с Германия те са трите държави, върху които анализаторите възлагат най-много надежди за развитието на сектора.

По време на 2008 и 2009 г. особено в тези страни бяха завършени сравнително голям брой нови търговски центрове. Например през 2008 г. в Германия бяха завършени 26 нови проекта и още 36 следващата година. В Турция този брой бе 40 за 2008 г., а през 2009 г. бяха въведени в експлоатация 20 мола.

И в двете страни най-тежките години от кризата (2008 и 2009 г.) бяха най-силни по отношение на нови центрове за целия период между 2005 и 2010 г.

В Полша броят на моловете, отворен през същия период бе почти непроменен всяка година с между 15 и 25 нови търговски центъра годишно. Темповете на развитие се забавиха едва през 2010 г.

Въпреки това базата от проекти в процес на развитие и в трите страни остава голяма, а вероятността много от тях да бъдат завършени е по-висока в сравнение с други европейски страни, се казва в проучването.

Още новини за имоти в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

До 27

преди 12 години

ЦУМ преди 89г. в сравнение с днешните търговски центрове е като евтиния сергия на Илиянци! Малък асортимент от стоки, за обслужване и обстановка просто и дума не може да става, въобще всичко правено от комунистите беше някакси ей така за да отбият номера, а не за да се задоволят нуждите на хората или да им се създаде някакъв комфорт.

28

Морския

преди 12 години

МОЛ-ове се строят за да се съберат парите на хората! Широките пари!

27

галактика

преди 12 години

Поглеждайки снимката, си спомних за ЦУМ преди много години. Пълно с хора - и столичани и провинциалисти /като мен/. Навън студено, вътре топличко, приятно, уютно, пълно с всякакви стоки, ескалаторите винаги натоварени. Хората разглеждат и пазаруват, лицата им видимо доволни. Обстановката - повече от приятна! *Обиколката* завършва на партерния етаж, където се продаваха и мноооого вкусна топла софийска баница и леко подсладено кисело мяко *Снежанка*. Хората ядяха с удоволствие, купваха и за у дома

fallback