Снимка: БулФото - архив
fallback

БДЖ иска увеличаване на цената на билетите средно с около 5%. Транспортното министерство разглежда искането на холдинга и най-вероятно ще го потвърди, защото и с това увеличение железницата ще остане най-евтиният транспорт, заяви ресорният министър Ивайло Московски пред TV7.

Ведомството предвижда промени в Закона за електронните съобщения, с които да има по-коректно отношение към потребителите.

Една от тях е, ако предварително се прекрати договор с мобилен оператор, налаганите санкции да не надвишават 50% от стойността на месечните абонаментни такси до края на договора.

Операторът задължително ще известява своите потребители с SMS за това, че влизат в гранична зона, където е възможно да имат роуминг. Предвидената санкция, ако това не се прави, е до 10 000 лева.

Московски обеща, че в железниците тази година няма да има повече съкращения. Министърът смята, че ако държавата успее да получи 200 млн. лв. от приватизацията на БДЖ „Товарни превози“, това ще бъде успех. Сумата е нужна, за да се изплатят спешно част от задълженията на холдинга, които към момента са около 750 млн.лв, а ако това не стане, няма да има БДЖ, посочи той.

"Синдикатите твърдят, че активи за 500 млн. лв. ще се продадат за жълти стотинки. Ако някой ми доведе инвеститор, който ще даде тези пари, лично аз ще го посрещна с червен килим", коментира Московски, който обясни, че приватизацията не е самоцел и ще бъде направено всичко възможно, за да бъде финализирана успешно.

Транспортният министър изрази увереността си в работата на Агенцията по приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), която отговаря пряко за реализирането на сделката.

По време на първата процедура по раздържавяването на товарното звено на железницата ресорният министър на транспорта уверяваше, че държавата ще очаква да получи не по-малко от 150 млн. евро от новия собственик. След като първият опит на АПСК да продаде "Товарни превози" се оказа неуспешен, критериите за търсения бъдещ инвеститор бяха снижени заедно с очакванията за сумата, която държавата трябва да вземе в резултат на сделката.

Още новини от България четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 11 години

на кво отгоре, в понеделник отново от Ямбол до Велико Търново 140 минути закъснение, билети ще ми вдигат. Разбирам да ги вдигнат, но поне разписанието да спазват

23

Анонимен

преди 11 години

До Анонименами купи го ти и избий рибата бевлак е много по-добре от автобус, особено ако пътуваш София-Бургас-София, дори с окаяното положение на влаковете, за цената въобще не говоря - без пари, ама за това качество колко да вземат още, макар че мен ме устройва - 3 филма и пристигам

22

Анонимен

преди 11 години

Само след 3 години товарни превози ще са уникално апетитен бизнес. Сега трябва да се приватизира и естествено е на нечувана "загуба". Ще го лапнат за без пари....

fallback