Снимка: БГНЕС

Рекламите на мастика "Пещера" – "Страст на кристали" и "Сезонът на дините", не представляват дискриминация под формата на тормоз по признак пол.

Това реши Комисията за защита от дискриминация, която остави без уважение жалбата на 13 жени с оплаквания срещу рекламите.

Те се жалват, че клиповете и билбордовете тиражират "обидно изобразяване на жената като сексуален обект и като стока за продан и консумация" и систематично "поставят жената в принизено положение в семейството и в обществото".

Рекламите "излагат на показ като стока и третират, и то по особено обиден начин, женското тяло", като представят "жената единствено и предимно в ролята на сексуален обект и като придатък към удоволствието на мъжа", се посочва още в жалбата им.

От комисията обаче са на мнение, че независимо от сексуалните елементи в тях рекламите не могат да бъдат възприети като изображения, представящи жената "като сексуален обект и като стока за продан и консумация". 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase