Снимка: БГНЕС

И днес ръководството на 41-вото народно събрание се събра, за да реши как да спести пари и да даде пример на останалите институции, но резултат все още няма.

След срещата главният секретар Иван Славчов увери, че работата продължава и ще има ново събрание с шефовете на групи.

Славчов разясни, че 8-те милиона, които ще бъдат спестени от фонд „Работна заплата”, са планирани още в първата сесия на парламента. Тогава на пресконференция главният секретар и председателката Цецка Цачева информираха журналистите за предстоящата оптимизация на администрацията.

По-любопитно се получава обаче с прословутите депутатски мерцедеси. Преди седмица съпредседателят на групата на ГЕРБ Красимир Велчев каза, че ще бъдат продадени 20 или 30 автомобила. Той не уточни точната бройка, нито цена, защото решението не било взето.

В сряда, вместо конкретика, се стигна до отдалечаване от проблема. Главният секретар Иван Славчов разясни, че има три възможни подхода към старите, но луксозни коли.

Още по темата

Единият е колите да бъдат подарени на друга институция. Така депутатите ще се отърват от старите возила, чиято поддръжка, както се оплакаха, излизала скъпо.

Вторият вариант е да бъдат дадени за скрап – така парламентът със сигурност ще вземе някой лев.

Третият вариант – да бъдат продадени – всъщност се оказва най-сложният. Причината е, че за целта е необходимо провеждането на търг.

„Трябва да се намерят експерти, да се наемат, да им се заплати. Много е сложна процедурата”, обясни Славчов.

Предстои затягане и на режима на депутатските командировки. Ако народният избраник е от Варна например, ще се пресметне колко километра месечно му се падат дотам, плюс бонус от 50-60 километра в региона.

Депутатът ще си плаща сам за транспорт, а след това на базата на отчета, който направи, тя ще му бъде възстановена. Славчов подчерта, че и сега много избраници изобщо не се възползват от служебните автомобили.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase