Снимка: ЕПА/БГНЕС
fallback

Премиерът на Република Северна Македония Християн Мицкоски заяви в интервю за ТВ Телма, че железопътната линия по Коридор 8 към България няма да бъде завършена, цитира от БТА.

По думите му част от проектите, започнати от предишното правителство, не могат да бъдат изпълнени, а жп линията е една от тях. Според него проектът е “задънена улица, в полу-тунел, без предвидимост как ще продължи до Черно море”, а това носело риск от стотици милиони евро санкции.

Планът на Северна Македония за средствата от плана на ЕС за растеж на Западните Балкани е подготвен преди две седмици и държавата очаква одобрение от ЕК, те да бъдат пренасочени за модернизацията на ж. п. линията от Коридор 10, който свързва Централна Европа, Унгария, Сърбия и Северна Македония с пристанище Солун в Гърция, става ясно от изказването му.

Министърът на транспорта в РСМ Александър Николоски преди няколко дни също подчерта, че проектът не е приоритет. Той обясни, че щял да разговаря с донорите на проекта за Коридор 8 - средствата предвидени за него, да бъдат пренасочени.

Транспортната ос Коридор 8 се простира от италианския град Бари до нашите пристанища Варна и Бургас. Централната част на 315-километровия му маршрут минава през Северна Македония, но връзката от Куманово до границата с България все още не е изградена.

Официалният старт на строителните работи по железопътна част в участъка Куманово-Беляковце-Крива Паланка бе даден през октомври 2022 г., край Куманово с участието на тогавашните премиери Гълъб Донев и Димитър Ковачевски.

В интервюто Християн Мицкоски призова унгарският му колега Виктор Орбан да бъде обявен за “герой” и да получи държавен орден от Скопие. Това става броени дни след като унгарското правителство обяви, че ще отпусне на Скопие заем от 500 млн. евро.

Междувременно сръбският министърът на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич каза, че проектът на австралийската компания “Рио Тинто” за добив на литий в Северозападна Сърбия е голям шанс за развитието на страната, тъй като ще осигури 6 млрд. евро преки инвестиции и работни места за 20 хиляди души.

Компанията планира годишно да добива 58 хиляди тона литий, което е достатъчно за оборудването на 1.1 млн. електромобила и представлява около 17% от европейския пазар.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

51

На КироКуро

преди 1 месец

Естествено ще се изгражда инфраструктура към Европа, България винаги е била апендикс на Европа и слуга на Русия. Нека работят с Русия и Турция, а в Европа ще са само на хартия.

50

македонец

преди 1 месец

што е ни пруга кон Булгариа кога нико таму не патува. Дури и бугарите бегаат од Бугариа

49

Анонимен

преди 1 месец

Време е намазания с вазелин отзад сръбски агент Мицко да обяви на македонците, че той усърдно работи и ще продължи са работи РСМ никога да влезе в ЕС. Целта му е след 20 години, половин Македония да се присъедини към Велика Сърбия, а Западна Македония да се присъедини към Велика Албания. Най-големия майтап и гавра е че партията му носи името ВМРО, организацията създадена от самодекларирали се 100%-ви българи, която вдигаше въстания срещу турското и сръбското робство.

fallback