Снимка БГНЕС, архив
fallback

Освен реконструкцията на железопътната линия Ниш-Димитровград, Сърбия работи с България по още два проекта - връзката от пристанище Видин до Зайчар и проектирането на високоскоростна железопътна линия от Ниш до София.

Това заяви министърът на строителството, транспорта и инфраструктурата в сръбското правителство Горан Весич заяви днес, че съобщи Танюг.

"С България преговаряме за скоростна жп линия до сръбско-българската граница. Те вече работят по своята част от София, турците работят от Истанбул до турско-българската граница, остава да се свърже София с турско-българската граница и ще имаме високоскоростна железопътна линия от Ниш до Истанбул, както и високоскоростна железопътна линия до Скопие, а в бъдеще и до Солун и Атина". Това каза Весич по време на обиколка за инспекция на дейностите по реконструкцията на магистрала Златибор, предаде БТА.

Той заяви, че след реконструкцията на жп линията Ниш-Димитровград влаковете ще се движат със 120 километра в час, а железопътната линия ще бъде безопасна и електрифицирана. "Важно е да се инвестира в железопътни линии, защото това е транспорт с висок капацитет, броят на автомобилите и замърсяването намаляват", каза Весич
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 9 месеца

За България е по-важна високоскоростна Видин - Мездра - Пловдив - Истанбул която ще върже и Румъния и Дунава. Но защо ли пак я измества София и Сърбия. Отново предателство на бг политици в полза на Сърбия.

12

Анонимен

преди 9 месеца

До 11 и 12 Не става въпрос за лева, а евро. Кога ще се избият тия 400 млн. евро за отсечка от 40-50 км, билетите за влака не могат да са скъпи, защото никой няма да се качи за да се повози със 160 км. в час.

11

Анонимен

преди 9 месеца

До Анонимен 8. 10 000 лева на метър де пфу

fallback