Снимка: Utente/Supplied
fallback

Картина, намерена от търговец на боклуци, докато разчиствал мазето на дом в Капри и редовно заклеймявана от собственика на дома като "ужасна", е оригинален портрет на Пабло Пикасо, твърдят италиански експерти.

След като се натъкнал на картината през 1962 г., Луиджи Ло Росо отнесъл навитото платно със себе си в Помпей, където то висяло в евтина рамка на стената на хола през следващите няколко десетилетия.

Портретът, който сега се смята от собствениците му за изкривен образ на Дора Маар, френска фотографка и художничка, която е била любовница и муза на Пикасо, включва отличителния подпис на известния художник в горния ляв ъгъл. Но Ло Росо не знаеше кой е той.

Едва много по-късно, когато синът му Андреа започнал да задава въпроси, след като прочел енциклопедия по история на изкуството, дадена му от леля му, се появили първите подозрения, пишат от The Guardian.

В крайна сметка семейството потърсило съвета на екип от експерти, включително известния детектив по изкуствата Маурицио Серачини. След години на сложни разследвания Синция Алтиери, графолог и член на научния комитет на Фондация Аркадия, който се занимава с оценките, реставрациите и приписването на произведения на изкуството, потвърди, че подписът върху картината, днес оценена на 6 милиона евро, е на Пикасо.

"След като бяха направени всички други изследвания на картината, ми беше възложена работа да проуча подписа", казва Алтиери пред Guardian. "Работих върху него в продължение на месеци, сравнявайки го с някои от оригиналните му творби. Няма съмнение, че подписът е негов. Нямаше доказателства, които да предполагат, че е невярно."

Пикасо е бил чест посетител на южния италиански остров Капри и се смята, че картината, която е поразително подобна на Buste de femme (Dora Maar) на Пикасо, е създадена между 1930 и 1936 г.

Ло Росо починал, докато разследването вървяло, но неговият син Андреа, сега на 60 години, продължил да търси художника зад картината.

"Баща ми беше от Капри и събираше боклуци, за да ги продава на безценица", разказва той. "Той намери картината, преди дори да се родя, и нямаше представа кой е Пикасо. Той не беше много културен човек. Докато четях за творбите на Пикасо в енциклопедията, поглеждах към картината и я сравнявах с неговия подпис. Постоянно казвах на баща ми, че е подобно, но той не разбираше. Но докато пораствах, продължавах да се чудя."

Андреа Ло Росо казва, че е имало моменти, в които семейството е обмисляло да се отърве от картината. "Майка ми не искаше да я разкара, тя продължаваше да казва, че е ужасна."

Той се е свързвал няколко пъти с фондация "Пикасо" в Малага, но споделя, че от там не са проявили интерес да проучат твърденията му, смятайки ги за неверни. Фондацията има последната дума за автентичността на картината, която сега е скрита в трезор в Милано.

Пикасо, който почина през 1973 г., създава повече от 14 000 творби и фондацията получава стотици съобщения на ден от хора, които твърдят, че притежават оригинал.

Buste de femme (Дора Маар) е нарисувана през 1938 г. и открадната от яхтата на саудитски шейх през 1999 г., преди да бъде открита 20 години по-късно.

Лука Марканте, президент на фондация Аркадия, смята, че може да има две версии на творбата. "И двамата могат да бъдат оригинални", каза той пред вестник Il Giorno. "Това вероятно са два портрета, не съвсем еднакви, на една и съща тема, рисувани от Пикасо в две различни времена. Едно нещо е сигурно: този, открит в Капри и сега съхраняван в трезор в Милано, е автентичен."

Сега Маркант ще представи доказателствата на Фондация Пикасо.

"Любопитно ми е да знам какво ще кажат", споделя Ло Росо. "Бяхме обикновено семейство и целта винаги е била да се установи истината. Ние не се интересуваме да правим пари от това."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Проблема на немасово

преди 44 минути

то изкуство е , че няма как да го оцениш без да вдигнал левъла. Ако си запознат , оценяваш неща като цветове, и съотношения и т.н. . Същата работа е някой да гледа футбол без да разбира нищо - за него някакви хора ще ритат топка на случаен принцип докато разбирача ще оценява комбинациите .

20

Анонимен

преди 44 минути

Нацвъкал 14000 грозни цапаници и сега някакви луди трънали да дават милиони за тях.

19

Ъхъ

преди 1 час

Жена в музей на съвременното изкуство пита уредника: Извинете това картина на Пикасо ли е? Не, мадам, това е огледало. И аз да питам, картината стана ли по-малко грозна от това,че е на Пикасо. Те всичките му картини имат символика, но това не ги прави красиви. Хайде вече да вземем да кажем, че царят е гол - че грозните картини са грозни,че какфоният от звуци, която ни казват, че била велико произведение си е какафония, независимо, че авторите са назначени за гении.

fallback