Снимка: Pixabay
Една добра инвестиция се крие в… детските магазини. Изследователи от Висшето училище по икономика в Москва са установили, че избрани неотворени комплекти Лего на вторичния пазар имат средна годишна възвръщаемост от 11%, което е повече от златото и някои акции на големи компании, съобщава БГНЕС.
 
Виктория Добринская е ръководител на изследването и разказва, че всичко е започнало заради хобито на сина й. 
 
"На първо място, цената на легото непрекъснато расте", каза Добринская и допълва "така че през някои години кубчетата са са донесли по-висока възвръщаемост, отколкото през други години. 11% е средната годишна доходност, но има някои комплекти Лего, които генерират възвръщаемост от 700%. Има и такива, които генерират отрицателна възвръщаемост."
 
Много са причините за това някои комплекти Lego да са ценни - специални издания като Millennium Falcon от Междузвездни войни и ограничени серии.
 
По-обикновените фенове също не трябва да се разочароват. Те могат да създадат свой собствен потенциално ценен комплект чрез съвместния проект на феновете и компанията от 2008 г., наречен LEGO Ideas. В него хората дават идеи за производство на нови серии, и ако бъде избран техен дизайн, получават 1% от авторските възнаграждения. Брент Уолър от Бризбейн, Австралия, е един от тези хора. През 2014 г. той проектирал и представил комплект Лего „Ловци на духове“.
 
От компанията апелират феновете си да не се отчайват, ако не станат милионери, и напомнят, че Лего е съкращение от две датски думи, които заедно означават "играй добре".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase