източник: Reuters

На 24 юни, два дни преди решението на Върховния съд на САЩ да промени съществено Закона за защита на брака (DOMA), най-популярният сайт за сватби в страната theknot.com пусна лъскаво дигитално списание за гей сватби.

В него са публикувани вдъхновяващи снимки, ръководство за етикет на гей сватби и секция на звездата от "Модерно семейство" Джес Тайлър Фъргюсън, в която той представя собствена линия папионки за гей сватби, пише BusinessWeek.

В деня на решението веригата магазини за продажба на дрехи на дребно Banana Republic прикани хомосексуални и хетеросексуални двойки да "отпразнуват равнопоставеността и любовта за всички", като споделят любовните си истории на Facebook страницата на компанията срещу възможност да спечелят ваучери за 500 долара. Дори и хотелската верига Marriott, която се контролира от мормони, стартира ЛГБТ маркетингова кампания и в момента на сайта на компанията има секция, посветена на еднополовите сватби и граждански церемонии.

Американските сватби са индустрия за 51 млрд. долара, в която работят близо 800 000 души, показват изследвания на компанията IBISWorld. Проучване от 2009 г. на Williams Institute показва, че ако щатът Ню Джърси легализира гей сватбите, той ще генерира приходи за 15,1 млн. долара. Същата година регулаторните органи в Ню Йорк изчислиха, че за града тези приходи биха възлезли на над 200 млн. долара за период от три години.

Според Джоди Хол, собственик на веригата Cupcake Royale от Сиатъл, от легализирането на гей сватбите в щата Вашингтон през ноември насам обемът на приходите на сватбения ѝ бизнес се е удвоил. Бернадет Ковъни Смит, президент и основател на 14 Stories - първата компания в САЩ, специализирана в планирането на еднополови сватби, прогнозира бум на този тип събития в щатите, където те са законни. Двойки от Тексас, Джорджия и други щати, където тези сватби все още са незаконни, ще пътуват до Масачузетс и Ню Йорк, където ще има "голямо увеличение на хотелските резервации и ръст на заетостта в компаниите за сватбено планиране".

Според годишното изследване на The Knot за 2012 г. еднополовите двойки правят малко по-малки сватби в сравнение с хетеросексуалните, но харчат повече пари на гост и по-големи суми като цяло. Освен това те имат по-големи приходи от подаръци.

Ковъни Смит споделя, че когато започнала бизнеса си преди повече от 10 години, фирмите от бранша се боели да рекламират услугите си за еднополови сватби на сайтовете си, тъй като се притеснявали, че така ще отблъснат хетеросексуалните си клиенти. Това обаче вече не е така, посочва тя.

Още подобни любопитни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase