Снимка: Bulgaria ON AIR

Гигантски задръствания се образуваха още в първите дни на ремонта на бул. "Дондуков" в София. Релсовият път и старите павета са подменят, но освен затруднения трафик възниква и друг проблем пред столичани - шумът.

Bulgaria ON AIR направи експеримент за шума по булеварда, който показа, че регистрираните децибели са значително по-високи от допустимите по наредба.

Още по темата

"Допустимата норма съгласно наредба номер 6 за централни градски части е 60 децибела. При наличие на трамваен транспорт нормата е 65 децибела. В момента трамваят е спрян, затова приемаме ограничението до 60", обясни в "България сутрин" управителят на фирма, която замерва нивата на шума Петър Събев.

Той увери, че уредът е калибриран и показва реалните стойности на шума в момента, които се оказаха значително по-високи - над 70-80 децибела. Експертът отбеляза, че шумът достига до 90 децибела, когато по булеварда минават трамваи.

"Паважът трябва да се смени с асфалт, защото паветата допускат голям шум при съприкосновение с автомобилите. Шумът от паважа е най-силен. Има твърде много живущи и би било редно да се намали нивото на шума в допустимите граници, за да може хората да почиват спокойно", коментира Петър Събев пред репортер на Bulgaria ON AIR.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase