Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В момента нивото на водачите у нас е изключително ниско. Голяма част от водачите – около 70%, не знаят в такива ситуации как да действат, обяви в интервю пред БНР Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България.

Той подчерта, че преди години се е изучавала конструкцията на превозните средства, а сега няма такова нещо и това допринася за липса на адекватни реакции в подобни моменти.

Още по темата
"Според мен няма никакъв взрив. Скоростта е била по-голяма, несъобразена с пътната обстановка, има отнемане на внимание. Няма заспиване", подчерта Пиронков.

Той посочи, че при спукването на гума с 8.5-9 атмосфери се получава впечатлението за взрив.

"Нафтата е трудно запалима. Всички резервоари са в предната част на автобусите, далече от двигателния отсек", посочи експертът.

Той изрази предположение, че в автобуса е имало гориво, различно от това, с което работи превозното средство. "Което явно е допринесло за това яростно възпламеняване за много кратко време".

Неосветеността на пътния участък и недобрата маркировка също допринасят за подобни инциденти, но най-голямата грешка си е на водача, смята експертът.

Време за реакция при настъпване на такова събитие – странично плъзгане без челен удар, има, но невъзможността да се реагира е дошла от силния удар и последвалия дим“, изрази мнение председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase