При последното проучване PISA се видя спад в уменията на българските ученици в областите по четене, математика и природни науки. Предполагаемите причини за това коментираха Гергана Бенева, учител по български език и култура в 119 СУ "Акад. Михаил Арнаудов", и Мила Иванова, специалист "Развойна дейност и оценка на въздействието" във фондация "Заедно в час", в предаването "Смарт час" по Bloombergtv Bulgaria.

Мила Иванова смята, че учениците не могат да усвояват базисната материя в училище, или с други думи, че не могат да учат.

„Когато казваме, че учениците не умеят да учат, това не е обвинение към тях. Ключово е да си кажем, че това е продукт на системата, в която работим, а те са потребителите на тази система“, сподели Иванова.

Гостите коментираха основните причини за резултатите от проучването. Като една от основните причини посочиха растежът на броя деца, чиито майчин език не е българския.

Цялото интервю можете да изгледате ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase