Направих труда да прочета коментарите. Та, драги българи, докато внушавате на децата си, че учителите им са хора, които за нищо не стават и затова са станали учители, няма как да се получат нещата. Само да припомня, че все още масовият учител е от онова поколение, което изучи нас така, че завършихме 7 клас грамотни, влязохме в елитни гимназии и университети без частни уроци и школи. Как изведнъж тези хора станаха толкова накадърни, че не са на висотата на гениалните ви, възпитани отрочета?
Учениците ходят с една тетрадка на училище!А в малките населени места и не посещават часовете.
Основната причина е екранизираното, материалистично общество и ЛИПСАТА на общуване, първо в семейството и нататък по веригата. Расте новото поколение - накадърно (не просто необразовано), несоциално, безнравствено и със самочувствие! :) Понеже е некадърно и доволно мързеливо, не е особено опасно, но глобално цивилизацията я чака крах.
6, :) лека излагацийка! Ми НЕ е обяснено, защото за електросатични връзки учат в шести клас по Човек и природа! Нали не очаквате да се повтори материала ПАК, за удобство на невлязлата в час баба? Виж детето би трябвало да знае, а ако случайно не знае, то е достатъчно голямо да намери отговора на този въпрос и да научи!
:) Много са смешни повечето родители...ДЕТЕТО НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ГО СПРЕ ДА УЧИ! Да, има учители и учители, има и гадни учебници и безумни програми, НО тук не си говорим за нещо велико, децата НЕ разбират какво четат, НЕ могат да съставят смислен текст...това второто трябва да се случва още на 4-5 годинки! Като го питаш какво са правили в градинката, трябва да умее да разкаже. Ако ще най-брилянтните учебници, учители и програми да учат, няма ли човек насреща, ми няма да се научи!
Ами всъщност в момента учебниците по природните науки например са много по-добре направени от едно време - кратък текст, картини, карти, артефакти от епихата и т.н. все интересни неща! Само че...някой трябва да ги причете и да са му интересни. Е, този някой му е интересна Фортнайт. :). Е, колкото и да се напъват, математиката, географията и даже физическото са на светлинни години след игрите! Това е положението - изгладените от екрани мозъци толкова си могат.
Няма как децата да ти учат по всичките 15 предмета на седмица... Образователната ни система е... Предметите трябва да се разпределят на етапи, за да бъдат по-добре усвоени.А колкото до изтеглянето на младите от България - защо държавицата не направи нещо по въпроса?!? Например поемане таксата на 10-20 човека за университет в България би помогнало
масово базите на училищата ги няма, кабинети по химия, физика, биология... няма , практически упражнения не се правят поради тази причина и като сложим учебниците написани от некадърни връзкари... е ти резултата
Вече няма свестни учители, както разбирам учебниците са доста зле, и с делегираните бюджети всички минават. Няма как да има качество.
платената професия в БГ е УСВОИТЕЛ - на еврофондове, рушвети, партийни субсидии, социални помощи и т.н. Децата излизат от училище много добре подготвени за нея.
Причините са, че в училище ги учат на неща, които няма да се използват в живота ! Аз съжалявам, че не се учих от предмета "как да оцелявам в живота", или предмета "как да си намеря работа"... Предмета пихология (който ми беше любим) изобщо не важи за съвременния тип хора - няма логика в поведението, действиято на всеки отделен индивид.Хората са алогични същества и не мога да ги разбера, ако ще 10 психологии да съм учил !...
Цялата истина е, че в училище учениците вместо да учат, а учителите да преподават, се занимават с измислени-безсмислени инициативи, които ги задължават да правят. Не се занимавайте с учениците и учителите - оставете ги да вършат това, за което са в училище и нещата ще си дойдат на мястото.
В момента учителите никак не са ниско платени. Заплатите им са на бяло. Освен това работят 6 часа и имат големи отпуски. Оставете вече тази мантра. На това няма кой да се върже. Не това е причината. Вижте какви хора приемат и в момента в тези специалности. Ужас! Някои не могат да пишат или да решат петокласна задача! Учебниците са ад. Програмите-за контейнера!Че кой може днес сам у нас да научи математика, с това препускане през материала? Без уроци извън училище-след пети клас нищо не става!
Такива, когато от едната страна имаш високо мотивирани учители, които знаят, че заплатата им позволява да ядат салам "Камчия" по Коледа и да преядат с него, а от друга добре възпитаните от родителите си в народни ценности деца, които искат да преуспеят в живота си и своята страна така както и своите родители. Да се издържат с достоен труд в бизнеса с услуги (бармани, разносвачи на млека и т.н., а при повечко късмет като мутри) като се осигуряват на 500 лв, но взимат от шефа по 1000 лв на ръка.
"Мила Иванова смята, че учениците не могат да усвояват базисната материя в училище, или с други думи, че не могат да учат."това е просто клише. Дайте причините! Те са важни. Децата не са родени знаещи и научени. Цел на образованието е да ги научи на основни познания и умения и да ги научи да учат по-натам. Защо не осъществява целите си тая гнила система, въпреки нариваните в нея постоянно пари, това е въпросът?
Родителят и *** да е - родител е, не е образовател! Цел на системата е да образова. И да възпитава - пише ви го в закона от десетилетия това.Баба ми е била неграмотна женица с 4-то отделение. Но е отгледала сама 4 деца, които са завършили висше образование, както и техните деца и всичките работят това, за което са учили. Не родителят е виновен. Родители има всякакви по целия свят. Но у нас системата и кадрите в образованието на санитарния минимум, че и под него, като качество!
Какво вините децата - това са най-потърпевшите от цялото безобразие в образованието у нас. Вината е основно у тези, които го създават такова - негодно за нищо - *** от МОН, учебникарите и училищните ръконодства, заедно с голяма част от гилдията на учителите - не особено умни и грамотни хора, влезли с нисък успех и тъй завършили университет, особено последните години. За родител няма изискване да е образован. Но учител да е такъв, въпреки дипломата си - това е недопустимо!
Образованието ни е килийно - някакви хора без възможности за друга работа, седнали в общивнските сгради да запълват времето на учениците основно с викане, а ако има време за друго - и с препитване на запаметено /без значение дали и колко е разбрано/ и преписано. Че коя държава с такава немощна "система" /в кавички, защото система на практика няма/, ще заеме по-предни позиции?Ако можех, бих забранил българското образование в сегашния му вид. Нанася повече вреда, отколкото полза!
Учителите в голямата си част също са масово некадърни, неграмотни, без грам подготовка и желание за работа с деца. Системата ни се изразява в следното: днес ти чета какво пише в учебника, утре те изпитвам какво си назубрил от него. Тотална щета!От години НПП /начална и предучилищна педагогика/ влизат тройкаджии с познания на двойкари. Изпитите за НВО и матури са плачевни - преписване, зубрене и подсказване, както и налучкване. Я им дайте открити задачи, да видим наистина дали нещо изобщо знаят
Какви са причините за лошите резултати на българските ученици?