По време на Олимпийските игри в Лондон Google сменяше всеки ден рисунката - с различен спорт, на стартовата си страница. Снимка: Google

Стотици милиони хора отварят всеки ден Google и за пореден път с възхита установяват, че логото на стартовата страница е преплетено в нова оригинална картинка. Сценична китара на Джими Хендрикс, добре познатият силует на Чарли Чаплин, известни приказни герои, спиращи дъха туристически дестинации - обектът на вдъхновение за художника винаги е различен, но поводът си остава конкретен.

Откакто американска софтуерна корпорация започна артистичната заигравка през 1998 г., за да сплоти екипа си, колекцията от „драскулки“ на Google неусетно набъбна до 1000 бройки.

Всяка картинка всъщност е едно послание. Отбелязва се важно събитие за човечеството, разкрива в обширен материал Би Би Си.

Google не беше разтворил случайно огромен цип на стартовата си страница. През него надничаше информацията, че изобретателят на ципа Гидеон Съндбек би станал 132 години, ако беше жив.

Всеки нов ден от Олимпийските игри в Лондон започваше с различна „драскулка“, изобразяваща конкретен спорт.

Потребителите подгряха за форума с плувец, излязоха на пистата, завъртяха педалите с велосипедист, а накрая завъртяха обръча с ансамбъла по художествена гимнастика.

Всяка нова картинка не просто доставя светкавично нужната информация на отегчения служител в офиса, но разведрява работната среда с поводи за коментари и шеги.

Някои от творбите, като тази на Чарли Чаплин, е създадена само в рамките на няколко часа. Други като рисунката на лидера и вокал на британския квартет Queen - Фреди Меркюри, са отнели няколко месеца до добиването на завършен облик.

Интересът върху картинките е огромен, но техните създатели си остават анонимни.

Те са шепа хора от огромната армия на постоянно ангажираните 33 077 служители на Google (бройката е към април тази година – б. р.), но компанията разполага с хиляди сървъри по света.
 
„Художниците“ на корпорацията са позиционирани в малък офис в американския щат Калифорния. Моторът и мозъкът на екипа Райън Гермик твърди, че за него не са важни коментарите и експертното мнение на изкуствоведите.

„Опитваме се с колегите ми да направим работния ден по-забавен за хората и едновременно с това да ги насочим към познанието, към нови любопитни факти.

Със сигурност съчетаваме изкуството и технологиите по възможно най-добрия начин“, заяви Гармик.

Той не се определя за художник или дизайнер. Правел рисунките си забавление.

Основоположник на дългата върволица от „драскулки“ е Денис Хванг.  С времето той става твърде ангажиран, за да рисува и оставя четките и моливите на зарибените от идеята му последователи.

Повечето от хората, занимаващи се с техническата страна на рисунките, отделят за тях в 20 на сто от времето си в рамките на професионалния си ангажимент към Google.

„Най-голямото признание за мен беше похвалата от майка ми за рисунките, които съм направил по време на Олимпийските игри в Лондон“, усмихва се Крис Хом, който е технически директор в корпорацията.

За него ключов момент при оформянето на началната страница на Google е постигането на ефекта на изненадата. Той обаче трябва да кореспондира с подходящо лице и дата. В противен случай може да се наложи да се чака с години да дойде подходящият момент.

Друг съществен момент е намирането на баланс между идеите на потребителите и тези на екипа. По-голямата част се извършва с помощта на дигитални инструменти за рисуване. Понякога обаче картинките са всъщност електронен дубликат на оригинал, нарисуван от боички върху платно.

Такъв е случаят с Дженифър Хом. За да отдаде почитта си към великия художник Густав Климт, тя използва позлата и и истински бои.

"Драскулки" или изкуство са рисунките върху логото на Google?

„Изкуството се възприема различно от хората. В този смисъл и дизайнът е изкуство с тази разлика, че се прави с цел за консумация. Анди Уорхол е започнал като илюстратор, за да изгради репутация на велик художник. Чертежите му се харчат, но не толкова, колкото неговото изкуство“, твърди Деян Суджич – директор на Музея по дизайн в Лондон.

Графичният дизайнер Си Скот, чиято работа включва корпоративни клиенти, рисува за собствен кеф и прави изложби с екстравагантни творби в стилистиката на модерното изкуство.

„Тези рисунки са като опаковката на стоката или като мебелировката във фоайето на хотел – цели да ви накара да се почувствате уютно и да станете потенциален клиент“, разкрива тактиката на Google Си Скот.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase