Снимка: AutoMedia.bg

Няма да е пресилено като заявим, че определено днес кросоувърите са на мода сред колите. От това печелят най-вече производителите, тъй като продават този тип автомобили с много добра печалба. Предимствата на тези машини в ежедневния живот не са чак толкова много, като в редица случаи обикновеният хечбек е да предпочитане. Искате доказателства? AutoMedia.bg ви представя 10 такива причини:

Цена

Най-сериозният аргумент в случая. При еднакви условия, кросоувърът е много по-скъп от хечбек, построен на същата платформа. Доказателство за това е ценовата листа на всяка компания, която предлага такива автомобили.

Ускорение

Кросоувърът във всички случаи е по-тежък от хечбек от същия клас, така че логично притежава по-лоши динамични качества. Съответно – хечбекът ускорява по-бързо.

Разход на гориво

Тук също основна роля играе много по-малкото теглото на хечбека, който печели срещу по-тежкия кросоувър. Добавете и аеродинамиката и напълно логично, по-лекият и по-залепен за земята хечбек печели и от този показател.

Удоволствие от шофирането

Колкото по-нисък е центърът на тежестта, толкова една кола има по-добра управляемост. Освен това, хечбекът се накланя много по-малко в завои, отколкото кросоувъра.

Безопасност

Тук отново трябва да припомним по-ниския център на тежестта на хечбека. Съответно той е по-устойчив в завоите или при маневриране с по-висока скорост.

Всекидневни разходи

Дори едно обикновено измиване в автомивка при кросоувъра струва повече. И обратното – собственикът на хечбека минава по най-ниската тарифа.

Плавност на движението

Тук хечбекът отново печели, тъй като колелата му са по-малки от тези на кросоувъра. Шасито на по-тежкия автомобил усеща по-силно неравностите на пътя.

Зимни гуми

Комплект зимни гуми за хечбек струва много по-малко, отколкото тези на кросоувъра. Причината отново е в размера – колкото по-голям е той, толкова гумата е по-скъпа.

Шумоизолация

Тук отново трябва да се обърне внимане на аеродинамиката. Ясно е, че автомобил с нисък силует и по-малка площ на челно съпротивление, какъвто е хечбекът, предлага по-добро изолиране на шума. Това важи особено за движение с по-висока скорост.

Превоз на товари

По правило, хечбекът и кросоувърът от един клас са на една платформа и не се различават по вътрешен обем. Ако все пак има разлика, тя е минимална. Височината на багажника на хечбека е по-ниска и така товаренето е по-удобно, а превозът – по-лесен.

Още подобни съвети четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase