Снимка: БГНЕС

„Целуни ме“ на Любо Киров е най-продаваният албум у нас за 2022 г., съобщиха от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП), национална група на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за България. Данните са от последния годишен доклад на IFPI – Global Music Report за 2022 г., и показват растеж от 23,9 % на музикалния ни пазар спрямо 2021 г. Индустрията ни е генерирала общо 11,4 милиона щатски долара. Страната ни следва световната тенденция за ръст в платените стриийминг абонаменти и за изминалата година те са се увеличили с удивителните 48,5%.

В челната тройка на най-продаваните албуми компания на Любо Киров правят Хари Стайлс (Harry’s House, под номер две) и The Weeknd (Down FM, под номер три).  

Българското присъствие в ТОП 10 за бестселър албуми у нас включва  още  Миро („Мироглед“, под N 6), DARA („Родена такава“, под N 7), и Стефан Вълдобрев и „Обичайните заподозрени“ („Жълт код“, под N 8 ).
 
„Локалният репертоар става все по-мощен двигател за развитие на музикалната индустрия. За пръв път в десетгодишната история на глобалните класации на IFPI латино артист спечели приза за най-продаван албум на 2022 г, и това е Bad Bunny.

В ТОП 20 на същата селекция осем позиции са окупирани от корейски поп феномени. В поне 23 държави класациите за най-продавани албуми се оглавяват от местни артисти, а в някои пазари – като например Италия – класацията включва 100% локален репертоар.  В този смисъл водещата позиция на Любо Киров и успехът на албумите  на  още трима български артисти  е в унисон със световната тенденция публиката да оценява все по-възходящо локалните си артисти и култура.“, коментира Петя Точарова, изпълнителен директор на БАМП.

„Растежът на музикалната индустрия в България с впечатляващите почти 24% е много радващ факт, но независимо от това, България продължава да изостава в глобалната класация на музикалните пазари, където сме на 54-то място от общо 70 пазара, които IFPI наблюдава. Факт обаче е, че макар и  леко, започваме да се придвижваме нагоре, като за изминалите 12 месеца сме се изкачили с две позиции, от 56-то на 54-то място“, допълва тя.

Обнадеждаваща за родните музикални продуценти е промяната в приходите от управление на права, като спрямо 2021 г. те са нараснали с 9,4% и представляват втория най-значим източник на приходи за индустрията след стрийминга. Впечатляващ ръст у нас бележат и продажбите на винили, които са скочили почти двойно за изминалата година, а именно с 96,7%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase