Снимка: outnow.ch
fallback

Шефът не е такъв само за да раздава заповеди. Той трябва да умее да сработва хората си, да ги мотивира и да осигури една процъфтяваща среда, в която работещите да се развиват.

Те трябва да се чувстват щастливи и ценени на работното си място, тъй като само по този начин са склонни да дават 100% от възможностите си, което пък е предпоставка за просперитета на фирмата.

Така че, ако вие самите имате отговорната позиция „шеф“, разберете кои са начините, с които може да убиете мотивацията на своите служители. Може би правите някои от следните грешки:

1. Токсични хора
Ако някога сте си взаимодействали с подобен тип хора, знаете колко разрушително и изтощително може да бъде това за вас. Токсичните хора „разпръскват“ негативизъм и разрушават спокойната атмосфера в офиса. Така че, ако имате подобни служители, трябва да измислите начин, с който да ги „неутрализирате“, за да не страдат останалите.

2. Никакво професионално развитие
Всеки работещ има нужда да знае, че постоянно ще се учи и ще се развива. И без това повечето работни места са по-скоро скучни и статични. Така че, вие като шеф трябва да се постараете да осигурите професионално развитие на всеки един от вашите служители – спрямо неговия капацитет и постижения.

3. Липса на визия
Ясно изградената визия за бъдещето определя посоката и помага на хората да знаят къде точно трябва да се съсредоточат. Без конкретна визия дори и най-добрите служители са по-малко ефективни, тъй като трудно могат да се отличат, неразбирайки мащабната картина.

Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

До 14 от Иво

преди 9 години

Не съм съгласен с теб. Има много фактори, които въздействат върху мотивацията и основният от тях в БЪЛГАРИЯ е заплатата (замисли се защо). Не може да вземам 700 лв., а да ме карат да работя за 1700 и ти да ми разправяш, че ми липсвала мащабност и не съм можел да проумея елементарни работи. На всички им е ясно как действа "бизнесът" в България и за съжаление не е така, както трябва да бъде.

6

до Иво

преди 9 години

Прав е лектора ти, но на теб ти липсва мащабност, за да го проумееш. Не всичко е пари и не мисли в заплата 1000, 2000, 5000... Статията е глупава тип жълто издание или женско списание, като се позовава на класически модели за поведение от 60те години....горе долу от тогава има наука, която се занимава с взаимоотношенията на работното място

5

Анонимен

преди 9 години

на мен доста не мотивиращо ми действа, да ни събере шефа на края на годината да се похвали с хубавия финансов резултат, как всичко се увеличило, с изключение на заплатите

fallback