Снимка: outnow.ch

Когато собствениците на компаниите и/или изпълнителните им директори се оглеждат за хора, които да направят свои мениджъри, те искат личности, които притежават лидерски умения.

Трудно е обаче, да се държите като лидер, когато не сте шеф, а сте в ролята на подчинен и никой не се отчита пред вас. Добра новина е, че „лидер“ не е титла, а комплекс от характеристики.

Ето и 9 начина, как да станете лидер, сред колегите си:

1. Общувайте ясно.

Лидерите не мърморят зад закрити врата, когато нещата не вървят добре. Те не казват „Да“, когато трябва да кажат „Не“. Те казват ясно какво мислят и как смятат да си свършат работата.

2. Научете се да бъдете по-гъвкави.

В много редки случаи нещата могат да се направят само по един определен начин. Винаги има вариант да свършите работата по различен начин, стига да измислите как.

3. Не се дръжте като изтривалка.

Лидерите се държат учтиво, но твърдо. Те отстояват мнението си и не се страхуват да отказват. Можете да правите услуги, но само когато наистина го искате или защото виждате, че ще е добре за компанията, в която работите.
 

Още по темата можете да прочетете в Тialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase