Kадър от филма "Лари Краун"; Снимка: outnow.ch
fallback

Работата с клиенти изглежда лесна и проста и често дори не се изисква някакво специално образование за практикуването ѝ, но това е погрешно.

Много често самите клиенти се оплакват от лошия и неподходящ подход на служителите към тях. Ето и къде грешат компаниите, когато наемат хора за работа с клиенти и кои са най-погрешните практики в това отношение:

1. Не наемат персонал с правилните характеристики. Някои фирми подценяват „човешкия материал“. Не всеки служител може да работи лице в лице (или по телефона) с клиентите, но това е реалността. Компаниите трябва да наемат служители със следните важни характеристики – топло излъчване, емпатия, способност за работа в екип, добросъвестност, нежен/мил тон на гласа и оптимизъм.

2. Компаниите смятат, че новите служители нямат нужда от дълго обучение. Фирмите масово показват на новия служител какви са задълженията му първите ден-два, след което го пускат „в дълбоката вода“ сам да се ориентира в обстановката. Но работата с клиенти изисква дълго обучение и ежедневен инструктаж и компаниите трябва да инвестират време и усилия в тази насока.

3. Допускат се служители със занемарен външен вид, които да работят с клиентите. Качественото техническо обслужване на клиента е важно, но не е всичко, което има значение. Адвокатите, лекарите и инженерите знаят, че външният им вид също е определящ за това дали клиентът (пациентът) ще им се довери. Клиентът може да съди служителя за мръсните му обувки или за червилото по зъбите му точно толкова, колкото и за навъсеното му изражение и архаичната му несръчност.

Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

111

преди 9 години

Още си спомням как една продавачка на обувки ми вървеше по петите в магазина. Чувствах се преследвана. Като спирах да погледна, ме заливаше с напълно ненужна информация. Изнесох се веднага. Другото, което много обичам - питат какво търсиш, предлагат нещо, казваш им учтиво, че не ти харесва/не е подходящо за теб и се обиждат - е, как така - търсиш бял панталон, ето ти го, дали ти отива точно на теб няма значение, нали са ти го намерили, какво пък толкова искаш...

3

123456

преди 9 години

А на клиентите някой път им е писнало от учтиво-безполезен персонал дето е трениран от компанията да ти предложи стандартните им *** или услуги. Само ти се усмихват *** и ти почваш да им съчустваш на простотията.

2

Анонимен

преди 9 години

Правят още една важна грешка - наемат хора, които са любезни и усмихнати, възпитани, но в любезността им има нещо агресивно в стила на обслужване - нещо натрапчиво, не те оставят и секунда да помислиш, въздействат ти като енергийни вампири и ти гледаш колкото е възможно по-бързо да се махнеш оттам, дори преди да си разгледал прецизно стоката.

fallback