Кадър от филма "Американска схема"; Снимка: outnow.ch

В бизнеса няма нищо срамно в това да следите конкурентите. Всъщност, то си е направо задължително, за да видите къде точно се намирате на пазара и с какво останалите ви превъзхождат.

Важно е да оставите емоциите настрана и да направите един обективен анализ на структурата, маркетинга и производството, за да можете да подобрите и собственото си развитие.

Ето и върху какво да наблегнете:

Можете ли да вземете нещо от предимствата на конкурентите?

Те по-бързи ли са, по-евтини ли са, по-добри ли са от вас? Има ли техники и методики, които ви липсват и биха могли да подобрят и собствения ви бизнес? Не трябва да копирате, а да адаптирате това, което според вас е разумно и приложимо за компанията ви.

Какъв е техният маркетинг?

Имат ли конкретен фокус? Как намират клиентите си и как ги убеждават да изберат техните продукти и услуги пред вашите? Помислете какво те правят, за което вие не сте се сетили, а може да ви бъде в полза.

Какъв е екипът им?

Техните служители по-добри ли са? Защо? Имат ли специално обучение? Как се мотивират и компенсират? Какво може вие да подобрите в тази насока!

Още по темата можете да прочетете в Tialoto.bg.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase