Всички обичаха Нелсън Мандела, защото той беше добър лидер. Снимка: Reuters
fallback

Този месец светът скърби за загубата на Нелсън Мандела и отбелязва неговото величие като лидер. В този ред на мисли е добре да си припомним, че той беше в състояние да накара хората да направят невъзможното, но подтиквайки ги с добро.

За съжаление в днешно време хората имат проблеми с доверието един към друг. Тази подозрителност, която индивидите изпитват в отношенията си, се пренася и на работното място и служителите все по-рядко вярват на своите лидери. Може би защото хората са уморени от липсата на информираност, те искат да знаят какво се очаква от тях, искат да получат възможност за развитие и нови отговорности, искат да са наясно с цялата истина за реалността.

От своя страна лидерите също влизат в неудобни морални дилеми, тъй като се опитват да спасят собствените си работни места и в същото време да запазят доверието и лоялността на своите служители. Нарастващото напрежение между лидерите и техните служители създава една несигурност, която слага съмнение върху бъдещето на всички.

Ето и защо все по-рядко служителите вярват и следват своите ръководители:

1. Лидерът не дава кураж на своите подчинени

Лидерите, които не се борят да спечелят уважението и доверието на своите служители, са обречени на провал. Те изразходват твърде много от ценното си време, опитвайки се да действат подобно на другите шефове в организацията и така забравят да установят своя собствена идентичност и стил на ръководство.

Освен това, когато лидерите нямат смелостта да дадат възможност за развитие на своите подчинени, те губят тяхното доверие.

2. Лидерите крият плановете си

Лидерите, които създават впечатление у служителите си, че крият дневния ред на организацията, се приемат за неискрени и подли. Хората искат да вярват, че техните шефове са фокусирани върху подобряване на екипа, дори това да изисква някои кадрови маневри. Те искат да са наясно с целите на фирмата, с нейното финансово състояние, с нейните планове за бъдещо развитие и т.н.

3. Лидерът е егоцентрик

Ако служителите усетят, че един лидер мисли само и единствено за себе си и за собствените си планове за кариерно развитие, те губят доверие в него безвъзвратно. Великите лидери са страхотни ментори и винаги се стремят да помогнат на своите служители да растат и да просперират. Когато егото на лидерите стои на пътя на напредъка на другите, то това подкопава цялото им доверие.

4. Лидери, които имат лоша репутация

Когато хората масово започнат да говорят негативно за своя шеф, те сриват имиджа му и другите все по-трудно му се доверяват.

Всеки началник трябва да е наясно, че подчинените му непрекъснато го оценяват и той не трябва никога да плува в самодоволство и да се успокоява. Ако го направи, това ще започне да се отразява негативно на неговата репутация и служителите постепенно ще започнат да губят доверие в него.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

ФАКТ!

преди 10 години

В България не се прави разлика между ръководител и лидер. Първите се назначават, най- често с *** на *** и са некомпетентни, докато вторите са способни, интелигентни, умеят да поведат и сплотят останалите. За съжаление вторите рядко биват издигани, а в някои случаи и потискани, понеже началниците им се страхуват, че те ще заемат местата им.

1

Анонимен

преди 10 години

Първо, и последно - ако си лидер това значи, че не отговаряш на нито едно от описанията. Защото лидерствито се печели с труд и много личен пример. От там идва и убеждението на подчинените че си струва да ти се доверят

fallback