Снимка: sxc.hu

Има различни типове хора. Едните вършат работата си съвестно и се стараят да дадат максимума от себе си, за да постигнат най-добрите резултати. Останалите предпочитат да не се натоварват прекалено и правят нещата, само защото „така трябва“.

Ако вие сте от първата група, може би сами забелязвате, че понякога сте много уморени и въпреки многото часове работа, отново има още доста неща за вършене. Един от сигурните признаци, че сте претоварени на работното място, е ако отказвате покани, срещи и т.н., тъй като сте „много заети“. Прекалената работна заетост невинаги е полезна. По този начин човек губи своята креативност, но най-вече продуктивност.

В случай, че и вие се определяте като много заети в работата си, може би е време да прочетете кои са лесните начини да бъдете супер продуктивни:

1. Направете си дневник. За период от една седмица записвайте всяка своя задача, включително колко време ви е отнела. Така накрая на седмицата ще може да видите кое нещо ви затруднява най-много и ще знаете да работите в тази посока. Започнете да мислите за начини, които да ви направят по-ефективни и да увеличат вашата производителност.

2. Не вършете всичко едновременно – не сте супермен. Изследвания показват, че вършенето на една задача след друга цял ден може да ви направи по-глупави. Когато правите много неща едновременно или едно след друго, вашият коефициент на интелигентност намалява средно с 10 пункта.

Жените са по-облагодетелствани, защото при тях са само 5 точки, докато мъжете оглупяват с 15 пункта. Избягвайте правенето на едно нещо в работата и веднага след него на друго, защото тази техника така или иначе няма да проработи. Концентрирайте се само върху няколко задачи и работете усилено върху тях.

3. Избягвайте да се разсейвате. Електронна поща, съобщения, интернет страници – всички те отвличат вниманието и понякога причиняват проблеми в работата. Опитайте се да избягвате разсейването, като изключите телефона си на тих режим, излезете от пощата си и не разглеждате сайтове в онлайн пространството. В случай, че работата ви изисква постоянна връзка с интернет, може да накарате да ограничат достъпа ви до някои определени сайтове.

4. Работете на свой собствен темп. Не се сравнявайте или състезавайте с другите, а гледайте само себе си. Конкуренцията може да бъде здравословна, но само до един момент. Признайте сами на себе си, че вашата производителност не може да се сравнява с тази на най-добрите или вашите шефове. Задайте собствените си цели и работете по тях, без да гледате какво правят другите.

Още по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase