Снимка: blog.thecasongroup.com

До голяма степен модерният маркетинг се базира на данните, а пазарът се ръководи от данните. Съществуват и други начини, чрез които може да се измери напредъкът.

Има хиляди възможни показатели, чрез които могат да измерят различните стойности. Всеки маркетинг ръководител трябва да следи показателите в своя отдел, защото това му помага да вземе по-добри решения. Той обаче трябва да избягва следните често допускани грешки:

1. Измерване на суетата. Твърде често търговците разчитат на измервания, които целят да оправдаят тяхното харчене на средства. Вместо да преследват показатели, които измерват резултатите на бизнеса и подобряват представянето на пазара и рентабилността, те избират показатели, които звучат добре и впечатляват хората. Често срещан пример са впечатляващи прессъобщения, в които са описани харесванията във Facebook, както и други приложения.

2. Измерване както е по-лесно. Когато измерването на приходите и цялата печалба е трудно, от маркетинговия отдел решават да използват мерни единици, които стоят зад тези числа. Този метод може да бъде приемлив в някои ситуации, но буди съмнения в мениджърите, които не са сигурни дали тези финансови показатели са точно това, което те трябва да знаят.

3. Фокусиране върху количеството, не върху качеството. Повечето фирми измерват количеството на своите продукти, а не тяхното качество. В даден момент фокусирането единствено върху количеството, а не върху качеството може да доведе до продукт, който изглежда добре, но не дава печалба.

Другите съвети по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase